Koncem roku 2022 zanechala nová střílečka Judas od Kena Levina dobrý dojem. Viděli jsme ji v krátkém traileru, který potvrdil, že tvůrce BioShocku nadále čerpá z této série. Judas totiž působí jako BioShock ve vesmíru. Ať už je to atmosférou, grafickým stylem nebo neobvyklým prostředím, kde se odehrává.

Vítejte na koloniální lodi Mayflower, která má velikost města. Plavidlo převáží poslední přeživší lidské rasy ze Země na novou planetu Proxima Centauri. Jak už to bývá, něco se cestou pokazí a loď směřuje k zániku. Hlavní hrdinka Judas je po vzkříšení (neboli převtělení) jediným člověkem na nyní značně poškozené Mayflower a jejím úkolem je navigovat loď přes pole asteroidů kolem Proximy Centauri. K tomu je ale zapotřebí Velká trojka. Jelikož nenávidí sami sebe i Judas, nebude to snadný úkol.

Velkou trojkou jsou tři vůdci, s nimiž se budeme setkávat v jejich digitální podobě. Je to šéf bezpečnosti Tom (hraje ho Troy Baker), bioložka Nefertiti a lodní psycholožka Hope. Každý z nich sleduje své vlastní cíle, které jsou často v rozporu s plány ostatních. Problémy jsou tak nevyhnutelné a díky tomu má hra nabídnout velmi dynamický příběh, jenž se neustále mění na základě hráčových činů a průzkumu nelineárního světa lodi Mayflower.

Je pouze na vás, s kým budete spolupracovat a komu řeknete ne. Když uděláte jednoho z vůdců šťastným, tak druhého můžete naštvat. Levine to nazývá narativním Legem, kde lze tyhle kostky libovolně kombinovat na základě hráčových akcí. Hra by měla vždy vědět, co má dělat. Díky tomu můžete očekávat pokaždé něco jiného.

Geoff Keighley, který měl možnost si Judas na 5 až 6 hodin zahrát, přirovnává příběhové Lego k systému Nemesis. Ten vytvořilo studio Monolith Productions pro Middle-earth: Shadow of Mordor a Middle-earth: Shadow of War. Vaše činy měly dopad na chování nepřátelských vůdců. Ti se vás mohli bát, stejně tak vás zesměšňovat, když se vám nedařilo. U Judas je jisté jedno, nebudete schopni udržovat dokonalou rovnováhu mezi třemi vůdci.

V Judas může dojít k situaci, kdy se snažíte získat palivo pro loď, ale Tom vám v tom zabrání. Dle Levina mají vůdci celou řadu možností, jak vám mohou ztížit život a úkol na lodi. Zdá se, že budete vědět na čem jste, protože vás vůdci budou varovat před vašimi dalšími kroky. Na druhou stranu i vy máte možnosti a cesty, jak se přes překážky dostat. V tomto konkrétním případě máte možnost navigovat povrchovou loď a vybrat si, kam se vydáte. Díky tomu všemu má jít o velmi nelineární zážitek. Co je povrchová loď, to jsme se už nedozvěděli.

Když Levine dokončil Bioshock Infinite, nechtěl dělat další velkou akční hru. Chtěl se více zaměřit na interakci s hráčem. Sice si jsou oba tituly podobní, ale také se odlišují. V Judas není hlavní hrdinka outsiderem a má na Mayflower svou minulost a historii. Také je zásadní pro příběh. Je totiž doslova poslední potenciálně žijící lidská bytost ve vesmíru.

Už dříve jste mohli vidět, že Judas používá střelné zbraně a speciální síly na druhé ruce. „Je tady všechno, co byste od dalšího BioShocku očekávali. Jsou tu mocná ruka, je tu hackování, jsou tady neuvěřitelné filmové momenty, skvělé postavy, bohatý příběh. Ale v pozadí se děje ještě něco víc, a to je něco, co se opravdu těžko popisuje nebo ukazuje v traileru,“ dodal ve svých dojmech Geoff Keighley.

Podle finanční zprávy společnosti Take-Two Interactive se s vydáním Judas počítá do konce března/marca 2025 pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Ken Levine na hře pracuje s menším týmem ve studiu Ghost Story, zatímco nový BioShock vzniká v novém studiu Cloud Chamber. To má údajně s vývojem velké problémy. Jestliže prahnete po podobné atmosféře, tak v inXile pro PC a Xbox Series X/S vzniká Clockwork Revolution.