Magazín · Novinky · ve čtvrtek 29. 7. 2021 12:12
Statistiky komunity z remasteru Mass Effectu dokazují nejen bezbřehou oblibu Wrexe
Od vydání remasterované trilogie Mass Effectu už uběhl nějaký čas. Kolekce souhrnně nazvaná Mass Effect: Legendary Edition koneckonců vyšla v polovině letošního května/mája a za těch několik měsíců stihlo dokončit celou trilogii slušné množství hráčů. Nyní tu tak máme oficiální statistiky komunity, které byly zveřejněny na sociálních sítích a které ukazují některá více a některá o poznání méně očekávaná fakta. Také obsahují víc než dost spoilerů, takže jestli máte ještě sérii před sebou, čtěte dál na vlastní nebezpečí.
Příliš by nás nemělo překvapovat, že i když je v posledních letech v oficiálních kruzích čím dál častěji využívána ženská verze hlavní postavy, obecně známá jednoduše jako FemShep, větší část hráčů stále volí mužského velitele Sheparda. Konkrétně se ho ujalo 68 % hráčů. Nejpopulárnější herní třídou je pak Soldier, který ve statistikách září se 40% podílem, což už nemusí být tak očividná věc.
Zdroj: The Farm 51Videa: World War Z, Chernobylite, Age of Empires 4
Nezapomínejme totiž na to, že Soldier je dost možná nejvíce přímočarou třídou. Napříč celou trilogií kupříkladu nemůže ovládnout žádné biotické schopnosti, pokud pomineme jisté výhody plynoucí z dokončení DLC Omega pro Mass Effect 3. Dokazuje to snad, že větší část zájemců chce hrát Mass Effect jako prostou střílečku? Nebo že jsou na biotické a další speciální schopnosti vhodnější společníci? To bohužel ze statistik vyčíst nelze.
Když už je řeč o společnících, s nimi souvisí pravděpodobně nejzajímavější část nově zveřejněných statistik. Mezi ty více očekávané výsledky bychom mohli počítat podíl záchrany Ashley a Kaidana v prvním díle. Ashley je na tom sice o něco lépe, protože byla zachráněna v 60 % případů, ale upřímně řečeno, Kaidan mohl v téhle soutěži dopadnout mnohem hůř. Oproti tomu Wrex si opravdu nemá na co stěžovat, jelikož události na planetě Virmire v prvním Mass Effectu přežil v působivých 94 % případů. To jen potvrzuje, že kroganský žoldák patří mezi nejoblíbenější postavy z celé série, na nichž fanouškům záleží.
❗ SPOILERS AHEAD ❗
— Mass Effect (@masseffect) July 27, 2021
You’ve all made tons of choices in #MassEffect Legendary Edition. How do yours match up against other commanders? pic.twitter.com/5Knk5o8Ib4
Přežití Wrexe totiž není úplná samozřejmost nebo volba, kterou může hráč snadno učinit na místě. Je k němu potřeba buď splnění určitého vedlejšího úkolu, dostatečně dobré statistiky vaší postavy v oblasti ukecávání či vyhrožování nebo velmi opatrné našlapování během rozhodujícího dialogu. Také královna Rachni dopadla velmi dobře, jelikož se ji v prvním díle rozhodlo zabít jen 7 % hráčů. V Mass Effectu 3 už však královnu zachránilo jen 33 % Shepardů.
Pozoruhodné jsou pak statistiky pravděpodobnosti přežití konce Mass Effectu 2. Na prvním místě je zcela samozřejmě Garrus. Se světem by asi bylo něco hodně v nepořádku, kdyby tomu bylo jinak. Na druhém místě je ale z nějakého důvodu Jacob, který není vždy skloňován v souvislosti s nejoblíbenějšími společníky. Ještě více zarážející jsou pak poslední příčky tohoto žebříčku, které z nějakého záhadného důvodu obývá Tali a Mordin. Nad tím se dá jen nevěřícně kroutit hlavou, oba koneckonců také patří mezi nejoblíbenější postavy celé trilogie. Tento prazvláštní výsledek alespoň částečně napravují statistiky obliby společníků v prvním díle, jimž přirozeně kraluje Garrus, ale už na druhém místě je Tali.
Se společnicí se zálibou v napodobování zvuků lodi Normandy souvisí ještě pár dalších statistik. Na planetě Rannoch ve třetím díle se podařilo dosáhnout míru mezi kvariany a gethy v 80 % případů a jen 4 % hráčů se podařilo zařídit Tali v Mass Effectu 2 vyhnání z kvarianské flotily. Slavit mohou také krogané, jelikož 96 % hráčů zajistilo vyléčení genofágu. Mimo jiné se jedná o další důkazy skutečnosti, že většina fanoušků ráda plní vše, co se dá, protože neutralizace genofágu ani mír na Rannochu nepatří mezi výsledky, kterých by bylo možné dosáhnout s prstem v nose, zvlášť když Mass Effectem 3 prosvištíte co nejrychleji.
Přečtěte si také: Veteráni z PlayStationu založili studio s investicí 100 milionů dolarů
Statistiky se pak zabývají i určitými velmi specifickými záležitostmi, zejména počtem případů, kdy protivná novinářka Khalisah al-Jilani dostala od hráčů ránu pěstí. Těm, kteří Mass Effect neznají, nejspíš něco takového připadá barbarské. Ať už je tomu ale jakkoliv těžké uvěřit, flákanec pro al-Jilani je v komunitě poměrně oblíbený. Konkrétně k němu došlo v 68 % případů, za což může mimo jiné fakt, že pokud se k němu postupně uchýlíte ve všech třech hrách, celá konfrontace s reportérkou je čím dál zajímavější a zábavnější. Stačí se podívat na video níže, pořízené ještě v originální verzi trilogie.
Na tomto místě je pak třeba podotknout, že se pokaždé jedná o volbu vztahující se k dráze Renegade, která je obdobou temné strany. Statistiky však vůbec neřeší, kolik procent hráčů jde cestou renegáta a kdo svatouškovského Paragona, nicméně v minulosti se různí vývojáři z BioWare již mnohokrát nechali slyšet, že absolutní většina fanoušků obvykle volí dobro. Poslední nově zveřejněný údaj je každopádně spíše vtípkem na adresu fanoušků a pochopí ho snad jen ti, kteří v úvodu prvního dílu trávili čas plněním vedlejšího úkolu spojeného se skenováním správců (Keeperů). My k tomu řekneme asi jen tolik, že přece není tak těžké ani ostudné najít si v případě záseku či nedostatečně spolehlivé paměti šikovné video na YouTube.