Loni studio Bungie slavnostně oznámilo oživení své série Marathon. Tahle sci-fi střílečka z pohledu první osoby naposledy vyšla v roce 1996. Její vývoj však neprobíhá hladce. Fanoušky překvapil zejména odchod Chrise Barretta, šéfa celého projektu. Jeho místo převzal Joe Ziegler, který předtím vedl vývoj Valorantu v Riot Games.

Agentura Bloomberg odkrývá detaily této změny. Podle zprávy měl byl Barrett propuštěn z Bungie po interním vyšetřování nevhodného chování. Přihlásit se mělo nejméně osm žen, k nimž se Barrett choval nevhodně. Posílal jim hromady zpráv, které stíraly hranice mezi jejich profesním a osobním životem. Mimo jiné je měl žádat, aby si s ním zahrály hru Pravda, nebo úkol. Také naznačoval, že jim může pomoci v kariérním postupu. A dával na obdiv své bohatství a moc v Bungie.

Sony Interactive Entertainment, která vlastní Bungie, k tomuto případu uvedla jen to, že všechny stížnosti na nevhodné chování bere velmi vážně. Každou stížnost neprodleně prošetřuje a na základě výsledků šetření přijímá opatření.

Bloombergu se podařilo kontaktovat i Chrise Barretta: „Věřím, že jsem vždy jednal čestně a respektoval a podporoval své kolegy, z nichž mnohé považuji za své nejbližší přátele. Nikdy jsem nepochopil, že jsou mé zprávy nežádoucí, a nikdy by mě nenapadlo, že by se kvůli nim mohl někdo cítit nepříjemně. Pokud se tak někdo někdy cítil při interakci se mnou, upřímně se mu omlouvám.“

Chris Barret byl dříve designérem, uměleckým ředitelem a šéfem vývoje Halo a Destiny. Bungie měl opustit už v březnu tohoto roku. Od té doby se však objevují další zprávy poukazují na nepohodu v týmu. Navíc tým Barreta si měl dlouho myslet, že je na dovolené.

Na začátku tohoto měsíce došlo v Bungie k velkým změnám. Sony propustila zhruba 17 procent zaměstnanců (220 lidí). Dalších 155 postupně přejde do jiných studií v rámci PlayStationu. Sony měla v Bungie zarazit veškeré experimenty a směřovat studio na vývoj Destiny a Marathonu. Marathon jako sci-fi PvP střílečka by měla vyjít příští rok na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.

Marathon hráče zavede na tajemnou planetu, kde beze stopy zmizelo 30 tisíc lidí. Hráči budou mezi sebou soupeřit o přežití, bohatství a uznání. Hra by měla obsahovat cross-play se všemi platformami.