Na Sea of Thieves se po vydání snesla vlna kritiky, jelikož se očekávalo něco víc než poloprázdný svět, který bez přítomnosti kamarádů nebyl dvakrát zábavný. Studio Rare se nezaleklo a od vydání se snaží Sea of Thieves držet nad hladinou, minimálně abyste na něj zcela nezanevřeli. Případ se trochu podobá No Man's Sky, zde však nebyly problémy po vydání tak brutální.

Jednou z novinek, které se dočkáme tento rok, bude nový a vylepšený systém questů. Ze slov výkonného producenta Joa Neateho pro GameReactor bylo vyrozuměno, že Rare vyčlenilo skupinku vývojářů, která se zaměřila na systém questů a jeho vylepšení. Původně jsme se jej měli dočkat ve čtvrtém updatu, nicméně Rare ho odsunulo na tento rok, poněvadž mu chtělo dopřát dostatek času. Práce ještě nějakou dobu potrvají, ovšem podle Neateho by hráči měli být spokojení. Hráči si totiž přáli, aby byla hra trochu přímočařejší namísto "volného prozkoumávání", a Rare jim chce vyhovět.