Magazín · Novinky · v pátek 24. 7. 2020 10:42
S.T.A.L.K.E.R. 2 nás zavede do nových i známých míst v plně otevřeném světě
Jedním z největších překvapení, kterých jsme se dočkali v rámci včerejšího představení her pro Xbox Series X, bylo bezpochyby odhalení prvního traileru napjatě očekávané postapokalyptické novinky od studia GSC Game World. S.T.A.L.K.E.R. 2 se nám tak představil ve velmi působivé ukázce přetékající tísnivou a bezútěšnou atmosférou Zóny, na níž posléze navázalo vydání nových screenshotů, dvou čerstvých tapet na plochu a hlavně hrstky čerstvých informací formou otázek a odpovědí vývojářů.
Jak již víme z dřívějška, S.T.A.L.K.E.R. 2, který tvůrci popisují jako křížence střílečky z pohledu první osoby, hororu a hry z žánru immersive sim, nás znovu zavede do Zóny v okolí Černobylu. Tu bude možné libovolně zkoumat, a to bez načítacích obrazovek mezi jednotlivými regiony typických pro předešlé tituly ze série. Ano, tentokrát se můžeme těšit na plnohodnotný otevřený svět bez loadingů. Vývojáři dokonce slibují jeden z největších otevřených světů vůbec, v němž bude veškerý život řídit nová verze systému A-Life, známého z předešlých dílů. A-Life 2.0 zajistí, že se bude Zóna a chování postav a mutantů neustále měnit, přičemž mnohé události se odehrají i bez vaší přítomnosti.
Těšit se můžeme také na velkolepý nelineární příběh s několika konci, jehož průběh i dílčí události ovlivní vaše volby. Děj budeme pravděpodobně prožívat v roli zatím bezejmenného stalkera z konce traileru, který je popisován jen jako hrdina Zóny. Nemusíte však znát předešlé tituly, tedy Shadow of Chernobyl, Clear Sky a Call of Pripyat, abyste si příběh a celou hru užili. S.T.A.L.K.E.R. 2 je zkrátka samostatný projekt, nicméně tvůrci dohrání ostatních her ze série nepřekvapivě doporučují.
Veteráni série si nepochybně všimli, že trailer mimo jiné ukázal pár povědomých lokalit. Každý, kdo aspoň na několik minut okusil Shadow of Chernobyl, koneckonců musel poznat úvodní vesničku v regionu Kordon. Nejedná se přitom o pouhé pomrknutí na fanoušky, ale o potvrzení skutečnosti, že při další návštěvě Zóny okolo Černobylské jaderné elektrárny budeme moci navštívit nejen zcela nová, ale i již známá místa.
Nové zpracování Zóny pak zahrne také nové anomálie, artefakty a mutanty. Některé z těchto novinek je možné vidět v traileru, avšak nutno podotknout, že včerejší video neukazuje nutně finální grafiku hry. Přestože byl trailer vytvořen v enginu Unreal, na němž S.T.A.L.K.E.R. 2 běží, za využití skutečných modelů vytvořených přímo pro hru, zatím jde pouze o ukázku vizuálu a atmosféry, na něž tvůrci cílí. Při dosažení tohoto cíle tvůrci využívají motion capture a fotogrammetrii, přičemž se také snaží o to, aby byl modding, který je pro sérii S.T.A.L.K.E.R. odjakživa klíčový, ode dne vydání co nejsnazší.
A kdy že se toho dne vydání dočkáme? Inu, odpověď na tuto otázku se nám včera trochu zkomplikovala. Dosud se počítalo s tím, že S.T.A.L.K.E.R. 2 vyjde v průběhu roku 2021 alespoň na PC. Nyní již vývojáři o žádném termínu nehovoří, zato jsme se dočkali oznámení, že hra vyjde ve stejný den na PC a Xbox Series X, přičemž bude zároveň k dispozici přes službu Xbox Game Pass.
S.T.A.L.K.E.R. 2 je pro tuto chvíli konzolovou exkluzivitou pro Xbox, což znamená, že spolu s PC verzí dorazí na trh jen jedna konzolová verze - ta pro Xbox Series X. Pro PlayStation 5 tedy hra může, ale ani nemusí vyjít později.