Když byl na začátku školního roku 2020/2021 představen remake Prince of Persia: Sands of Time, tak na jednu stránku byli hráči nadšeni z návratu legendární klasiky. Na stranu druhou si nemohli nevšimnout podivné kvality prvního traileru, který rozhodně neodpovídal standardům AAA titulu. Hráči si stěžovali zejména na grafiku a animace.

V prosinci/decembri 2020 pak byla hra o dva měsíce odložena, aby vývojáři měli čas, který potřebují pro splnění očekávání fanoušků. Všem ale bylo jasné, že dva měsíce jsou pro „jedinečné vizuální zpracování“, jak ho nazval Ubisoft, málo.

To se potvrdilo v únoru/februári 2021 s dalším odkladem a potom v říjnu/októbri téhož roku. Až nakonec v květnu/máji 2022 bylo rozhodnuto přesunout vývoj z indických studií Ubisoft Pune a Ubisoft Mumbai do Ubisoft Montréal. Zkušený tým, kde se zrodila trilogie Sands of Time a série Assassin's Creed (od roku 2007), Watch Dogs (od 2014 do 2016) nebo Far Cry (od 2005 do 2019), měl stavět na základech od indických kolegů.

To se mělo změnit. Insider Gaming se nově dozvěděl podrobnosti. Podle nich je hra kompletně přepracována a v Montréalu začali de facto od nuly. Zvolili „realističtější přístup“ a postarali se o kompletní grafickou předělávku, nové animace a mechaniky pro boj a parkour a mnoho dalšího.

Zajímavé je, že Yuri Lowenthal už nemá namlouvat Prince, i když v oznamovacím traileru původní verze remaku jsme ho slyšeli. Není jasné, co se stalo a proč se Ubisoft takto rozhodl. Insider Gaming má k dispozici také záběry, které nesmí zveřejnit. Mají na nich ale chybět textury, assety a další věci. To naznačuje rané stádium vývoje. Jinými slovy: vydání je ještě daleko.

Také vám to připomíná neslavné Skull and Bones, které mělo být první AAAA hrou Ubisoftu? Snad takto nemastně a neslaně remake Sands of Time nedopadne.

Připomeňme, že začátkem letošního roku vyšla plošinovka Prince of Persia: The Lost Crown, která si nevedla vůbec špatně. Autoři Dead Cells teď mají pro Ubisoft chystat Rogue Prince of Persia. Má se jednat o nový roguelite zážitek, který bude neustále dostávat bezplatné aktualizace a bude vyvíjet na základně zpětné vazby komunity. S ohledem na to má dorazit během letošního roku do předběžného přístupu na Steamu.