Microsoft oslavuje dosud nejlepší první fiskální čtvrtletí v historii Xboxu. Divizi se v období od července do září letošního roku podařilo překonat očekávání v oblasti příjmů z her, obsahu i služeb.

Příjmy z her meziročně vzrostly o 9 % na 3,9 miliardy dolarů, což je velmi podobné výsledkům dosažených mezi říjnem a prosincem 2017. Z obsahu a služeb má Microsoft meziročně o 13 % více.

Úspěch si připisuje Xbox Game Pass, PC Game Pass a Starfield. Dlouho očekávaná vesmírná RPG výprava od Bethesda Game Studios se stala nejprodávanější hrou září 2023 ve Spojených státech amerických a během měsíce dosáhla na 10 milionů hráčů. I když je v Game Passu, tak na Steamu podle SteamDB měla současně 330 723 hráčů. Vypadá to, že předběžný přístup zafungoval i na Xboxu.

Generální ředitel Microsoftu Satya Nadella při prezentaci výsledků prozradil, že Starfield překonal hranici 11 milionů hráčů. Téměř polovina odehraných hodin pochází z PC. Titul se také postaral o největší denní nárůst předplatitelů Game Passu. Podrobnější ale Nadella nebyl.

Kde se Microsoftu tolik nedařilo, tak jsou prodeje hardwaru. Ty meziročně klesly o 7 %. Způsobeno je to nižším počtem prodaných konzolí, což ale bylo kompenzováno vyššími cenami. Americká společnost nadále nezveřejňuje čísla prodaných konzolí a her. Bohužel jsme se nedozvěděli ani aktuální čísla Game Passu.

Nárůst Xboxu pomohl Microsoftu kompenzovat menší zájem o Surface. Technologická firma hlásí celkové tržby ve výši 56,5 miliardy dolarů. To je meziročně o 13 % více.

Akvizicí Activisionu Blizzard King za 68,7 miliardy dolarů se Microsoft stal jednou z největších videoherních společností. Američané zdvojnásobili svou pozici a považují hry za jednu ze tří hlavních větví. Generální ředitel Satya Nadella vidí, že hry hraje stále více lidí a tráví u nich větší množství času. U generace Z by to mělo být ještě více.