Společnost Bethesda Softworks si v posledních letech připsala nemálo průšvihů, ale snad žádný není tak velký jako Redfall od tvůrců Dishonored a Prey ze studia Arkane. Na začátku letošního května/mája jsme totiž dostali v mnoha směrech rozbitou, nedodělanou, neoriginální a hlavně nezáživnou singleplayerovou a kooperativní střílečku, která dopadla u kritiků i hráčů dost špatně. Možná tak špatně, že majitelé PlayStationu 5 mohli být nakonec rádi, že verze pro jejich konzoli musela být stejně jako v případě vesmírného RPG Starfield od Bethesdy Game Studios a rytmické šílenosti Hi-Fi RUSH od Tango Gameworks navždy hozena do koše po odkoupení Bethesdy Microsoftem.

Ani po vydání se situace nezlepšila. Během června/júna vyšel jeden větší patch a tím podpora hry na dlouhou dobu skončila. To mělo za následek, že se počet aktivních hráčů během těch několika měsíců povážlivě smrsknul, přičemž třeba ve statistikách Steamu lze běžně pozorovat nižší desítky, někdy i jednotky uživatelů, kteří Redfall z nějakého důvodu stále tu a tam spustí. A máme takový pocit, že v případě Epic Games Launcheru a Xboxu Series X|S není situace o moc lepší. Sice je hra k dostání v Game Passu, ale doteď ji kupříkladu nebylo možné hrát při 60 fps.

To se ale nyní mění. Redfall se včera dočkal druhé větší aktualizace, která na Xbox Series X a Xbox Series S konečně přináší režim výkonu, jenž umožňuje hraní při 60 snímcích za sekundu. Takže se svým způsobem dá říct, že hra nyní na konzolích Microsoftu podporuje víc snímků za sekundu, než kolik ji nejspíš aktivně hraje lidí.

Patch přináší také nová nastavení ovládání s gamepadem, zlepšení přístupnosti nebo možnost potichu likvidovat kultisty a příslušníky Bellwetheru, pokud se k nim připlížíte zezadu se zbraní opatřenou kůlem nebo jiným ostrým předmětem na probodávání srdcí upírů. Ano, dosud něco takového nebylo možné.

Vývojáři z Arkane lákají také na vylepšení výkonu a stability PC verze, vylepšení uživatelského rozhraní, nové tutoriály, vyvážení populace nepřátel během misí nebo více míst ve čtvrtích Old Town a Sedgewick, na nichž se mohou objevit upíří hnízda. Vypadá to tedy, že se někdo o Redfall vážně pořád stará, i když je otázka, jestli Bethesda pořád dokáže najít dost hráčů, kteří tyto novinky ocení.

Nutno také podotknout, že i když byl Performance Mode pro Xbox zdaleka nejočekávanější slibovanou novinkou související s Redfallem, není jediná, takže vývojáře ještě trocha práce čeká. Máme na mysli hlavně dvě zcela nové hratelné postavy, které mají dostat majitelé Bite Back edice a Hero Passu, který je její součástí. Dosud ale nikdo z Bethesdy ani Arkane Studios o nabídce Hero Passu neřekl nic konkrétního, ačkoliv je to opět možná dobře. Věříme, že i kdybychom se nechali roztrhat na kusy krvežíznivými upíry, pořád to bude zajímavější a smysluplnější zážitek než další hraní Redfallu, byť s nějakou novou postavou.