Magazín · Novinky · v úterý 15. 9. 2020 17:34
Ray-tracing, DLSS a další vychytávky Nvidie míří do Fortnite
Nedávno bylo oznámeno partnerství mezi společnostmi Epic Games a Nvidia, které Fortnite, jednu z nejpopulárnějších her na světě, vylepší o podporu ray-tracingu, Nvidia DLSS, Nvidia Reflex a vlastní RTX mapu.
Dnes už víme, že aktualizace dorazí již dva dny, tedy 17. 9. letošního roku. Majitelé grafický karet GeForce RTX 20 a 30 Series se mohou těšit na reálnější nasvícení, dynamické stíny, odrazy ve vodě i na lepší optimalizaci díky DLSS, což umožní hrát ve více snímcích za sekundu.
„Epic Games dělá z Fortnite, které je již nyní kulturní senzací, přehlídku toho, jak se kompetitivní hraní zlepšuje díky technologiím,” říká Matt Wuebbling, viceprezident globálního marketingu GeForce. „Hráči Fortnite brzy uvidí skvělou vizuální stránku ray-tracingu nové úrovně, využijí více snímků za sekundu získaných pomocí AI poháněné funkce NVIDIA DLSS a také si vyzkouší novou sadu technologií NVIDIA Reflex pro dosažení nízké latence v esportu.“
Přečtěte si také: Nvidia láká na ray tracing v Avowed a Dragon Age: The Veilguard
„GeForce RTX řady 30 je potvrzením oddanosti společnosti NVIDIA ray-tracingu a oblasti umělé inteligence,” prohlásil Marcus Wassmer z Epic Games. „Ray-tracing druhé generace, inovativní využití AI s DLSS a značný nárůst hrubého výkonu činí z GeForce RTX řady 30 skutečně impozantního tahouna grafických technologií ve hrách.“
RAY-TRACING VE FORTNITE
Ray-tracované odrazy – Replikuje způsob, jakým se světlo odráží na lesklých a kovových površích. Včetně přirozeného jemného zrcadlení ve skle nebo hrubších odrazů na leštěném kovu.
Ray-tracované stíny – Věrně modelují vrhání stínů na mnoho povrchů a zároveň vylepšují detaily povrchu, kontaktní plochy a řeší problémy asociované s tradičními technikami využívanými pro zobrazování stínů.
Ray-tracované globální osvětlení – Počítá osvětlení s výrazně vylepšenou precizností. Světlo vrhané na prostředí Fortnite, jeho hráče a postavy bude dosahovat dosud nevídaných detailů, věrnosti a jasnosti.
Ray-traced ambientní okluze – Průchod světla je při kontaktu s povrchem nebo objektem zastaven a vytváří drobné stíny, které zvýrazňují i ty nejmenší detaily na povrchu.
AI VYLEPŠÍ VE FORTNITE VÝKON I KVALITU OBRAZU
NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling) je technologie dostupná na NVIDIA RTX GPU díky jejich Tensor jádrům. Využívá AI k dosažení vyššího počtu snímků za sekundu ve hrách při zachování skvěle vypadajícího a ostrého obrazu. Hráčům poskytne výkon navíc potřebný pro vyšší rozlišení a grafická nastavení.
NVIDIA REFLEX VE FORTNITE
Fortnite bude jednou z prvních her podporujících NVIDIA Reflex k měření a snížení systémové latence. Reflex umožňuje hráčům zrychlit reakci systému na ovládání, a tedy zpřesnit míření a vyladit svůj systém pro souboje.
„Technologie NVIDIA Reflex poskytuje vývojářům nové funkce ke snížení latence v jejich hrách. Při hraní Fortnite na GPU GeForce RTX řady 30 je jasně patrná excelentní odezva na ovládání,“ říká Nick Penwarden z Epic Games.
Systémová latence je čas potřebný k tomu, aby se hráčova akce projevila ve změně pixelů na monitoru. A také kvantifikuje pocit ze hraní. Ve hrách jako Fortnite dokáže mód nízké latence NVIDIA Reflex dynamicky redukovat systémovou latenci až o 42 procent v případech závislých na práci GPU.
NOVÁ MAPA FORTNITE RTX TREASURE RUN DEMONSTRUJE MOŽNOSTI RAY-TRACINGU
Společnosti NVIDIA a Epic spojily síly s předními autory obsahu do Fortnite a výsledkem spolupráce je nová mapa RTX Treasure Run, která demonstruje možnosti nově přidaných technologií do Fortnite. Hráči jsou vysazeni u vchodu do muzea, v němž se zúčastní honu za poklady využívajícím jednotlivé ray tracingové efekty naplno.
Mohou po cestě prozkoumat zrcadlovou síň, středověký hrad nebo džungli, dostanou šanci vylézt na obrovskou sochu a prohledat zmenšenou laboratoř. Jejich cílem je najít co nejvíce pokladů v co nejkratším čase.