Vývojáři ze studia Starbreeze dali dohromady několik vývojářských deníčků, ve kterých se setkáme s řadou autorů hry Payday 3. Ti se s námi v jednotlivých epizodách podělí o zajímavé informace ze zákulisí vývoje. Dnes máme tu čest se podívat na první z nich. Ten by měl sloužit jako seznámení s Payday 3 a co od pokračování této kooperační loupežné akce můžeme očekávat.

Podle slov by mělo být Payday 3 známé veteránům série, ale zároveň je v novém díle spousta malých změn, které ve výsledku herní zážitek zcela mění.

Jednou z velkých změn oproti původním dílům bude samotný systém, jak bude mise probíhat. V minulých dílech se jednalo o rozdělení na dvě části: tichá část a následná akce. V novém díle bude ještě část s prohledáváním, kdy policejní složky budou mít podezření, že se v objektu něco děje a začnou šmejdit s cílem vás odhalit.

Další zajímavou novinkou je vyjednávání. Nově budete moct zajmout rukojmí, které bude možné vyměnit s policajty za čas navíc, než složky vtrhnou do budovy, nebo si je nechat déle a potom vyměnit například za zásoby. Budete mít i možnost udělat z civilistů živé štíty a chránit se tak před střelbou nepřátel.

První vývojářský deník

Zasazení se přemístilo z Washingtonu D.C. do metropole New Yorku. Jedná se o obří město s mnoha chodci a životem kolem sebe, což by mělo zážitek z hraní velmi oživit. Hlavním důvodem pro změnu lokality je však příběh. Po celou historii série Payday se příběh postupně vyvíjel a jak samotní hráči, tak i vývojáři si začali všímat, že začíná být velmi důležitou a oblíbenou složkou hry, a proto se chtějí ve třetím díle na příběh více zaměřit a město by zde mělo hrát důležitou roli.

Návrat slaví náš původní gang, ale dočkáme se i dvou nových postav. Vývojáři se ani nyní nebrání spolupráci s herní komunitou. U druhého dílu spojili své síly s fanoušky u více než 30 případů. Zpočátku se samozřejmě budou soustředit na obohacování základní hry, ale pokud v budoucnu přijdou hráči ze zajímavými nápady, které budou do univerza Payday pasovat a nebudou nijak narušovat atmosféru hry, tak se nebrání žádné spolupráci.

Poslední dnešní informace již nepochází z vývojářského deníčku, ale jedná se o technickou záležitost. Při vydání poběží Payday 3 na Unreal Enginu 4. Nicméně do budoucna je v plánu přechod na Unreal Engine 5. Bohužel nemáme informace, jestli bude hra využívat nových technologií jako Nanite, Lumen nebo Ray Tracing efektů.

Payday 3 vychází 21. 9. na PS5, Xbox Series X/S a PC. Ve stejný den bude dostupné v Game Passu.