Magazín · Novinky · v sobotu 13. 4. 2019 22:09
První trailer na Star Wars Jedi: Fallen Order slibuje silnou kampaň pro jednoho hráče
Připomeňme si nejdříve zásadní fakta. EA má celkem se svými hrami problém. Na jejich seznamu nejsilnějších titulů jsou především ty, do kterých moc EA "nekafrala". Proto přistupujeme k Star Wars Jedi: Fallen Order obezřetně. Předně, protože by mělo jít o hru pro jednoho hráče a to, jak moc dobře víme, není pro akcionáře tohoto konglomerátu nikterak zajímavý trh. Ostatně se tak vyjádřili mnohokrát. Přesto se dočkáme ještě letos dost možná velkého zázraku.
V silné příběhové kampani se staneme jedním z posledních přeživších řádu Jedi. Cal Kestis je na útěku před Sithy a mocného Impéria. Z traileru si lze odnést hned několik zásadních odhalení. Protože se jedná o hru od studia Respawn stojící za sérií Titanfall, lze očekávat robustní pohybový parkour systém propojený se speciálními schopnostmi "síly". Z traileru nelze poznat, do jaké míry a jakým způsobem bude fungovat souboj se světelnými meči, jisté ovšem je, že takový soubojový systém součástí bude. Pevně věříme, že se v následujících týdnech a měsících dočkáme přímé ukázky průchodu nějaké úrovně, ale už teď lze číst na internetových diskuzích nadšení. Hlavně, protože hra nebude mít žádné lootboxy a mikrotransakce. EA slíbila, že je nebude v žádném případě přidávat. Že by?
Navíc, příběh je zasazen lehce za konec událostí třetí epizody filmové ságy Star Wars: Episode III - Pomsta Sithů. Ačkoliv EA moc jako hráči nevěříme, Respawn má po úspěšném APEX Legends velmi dobrou pozici, ať už mezi komunitou, tak u svých akcionářů. A tak pokud existuje v EA ještě nějaké studio, kterému lze uvěřit v jejich soběstačnost, jsou to právě oni.
Připomeňme si, že v roce 2017 zrušila EA jeden ze svých jiných příběhů ze světa Star Wars s kódovým označením ORCA. Tehdy na hře pracovalo studio Visceral Games (tvůrci Dead Space), jenže došlo k problémům s vedením a studio bylo téhož roku rozpuštěno. Na hře pracovala i Amy Hennig, která přivedla na svět sérii Uncharted a tak všichni právě od tohoto týmu očekávali vysokou kvalitu. K projektu se po uzavření Visceralu dostal EA Vancouver, do kterého přešla celá řada vývojářů. Načež o pár měsíců došlo k propouštění a uzavření celého projektu. Dle slov mluvčích EA šlo o to, že nikdo nemá zájem o "hry pro jednoho hráče", což se později opravilo náhradním výrokem kdy: "EA hledá dále možnosti, jak vylepšovat kvalitu Star Wars her, jsme velkými fanoušky hry od studia Respawn a určitě nadále budeme pracovat na dalších příbězích z tohoto velkého universa", jak ostatně zmínil sám šéf designové divize EA Patrick Söderlund.
Pro zajímavost, EA a Disney společně uzavřeli smlouvu o výrobě Star Wars her. Součástí dohody byla výroba her od studií DICE, Visceral a Bioware. K dnešnímu dni ale EA vydala jen zlomek slíbených titulů. Dvě Star Wars: Battlefront hry, Star Wars: The Old Republic od Bioware a mobilní hry Star Wars: Galaxy of Heroes od Capital Games. Je zcela jisté, že EA je i nucena vydat dobrou Star Wars hru, i když lze předpokládat, že licenci vzhledem k historii nebude mít dlouho. Disney totiž na začátku tohoto roku otevřelo znova své herní studio Lucasfilm Games, které sice nebude vyvíjet přímo hry, za to ale má najít nové schopné vývojáře na další hry pro svět Star Wars.
Co říkáte na první trailer? Těšíte se?