Cena za hru roku 2024 pro Astro Bota překvapila nejen některé hráče, ale také producenta Black Myth: Wukong. Čínské studio Game Science si dělalo zálusk na nejprestižnější cenu The Game Awards. Odneslo si ale pouze dvě, a to za nejlepší akční hru a volbu hráčů. S tím producent a generální ředitel studia Feng Ji nebyl vůbec spokojen.

„Hry nominované tento rok byly všechny výjimečné, ale upřímně pořád nechápu, podle jakých kritérií se vybírala hra roku. Mám pocit, že jsem sem přijel úplně zbytečně!“ napsal Feng Ji na platformě Weibo.

Přestože si studio odneslo dvě ceny, producent přiznal frustraci, kterou sdílejí i fanoušci: „Viděl jsem spoustu rozhořčení a frustrace v komentářích hráčů – často vyjádřených s humorem nebo ironií, což mě rozesmálo,“ uvedl Feng Ji a dodal: „Rozumím těmto emocím a sdílím je, protože za těmito pocity nestojí bolest nebo zloba, ale důstojnost a sebevědomí.

Feng Ji také přiznal, že si připravil děkovnou řeč pro případné vítězství v Game of the Year (GOTY) už před dvěma lety, ale bohužel ji neměl šanci přednést. I přes zklamání Feng Ji vyjádřil hrdost na úspěch Black Myth: Wukong a víru v to, že hra představuje začátek nové éry vysoce kvalitních titulů od čínských vývojářů.

Alanah Pearce, bývalá scenáristka studia Sony Santa Monica (God of War), ve svém streamu zmínila, že v publiku viděla člena týmu Game Science plakat, když Black Myth: Wukong nezískalo hlavní ocenění. „Bylo vidět, že to pro ně hodně znamenalo. Odvedli úžasnou práci,“ řekla Pearce s tím, že reakce člena studia ji překvapila.

Astro Bot, vítěz kategorie GOTY, si odnesl i ocenění za nejlepší režii, nejlepší akci/adventuru a nejlepší rodinnou hru. Mezi dalšími oceněnými tituly byly například Balatro a Metaphor: ReFantazio. Tady výsledky.

Black Myth: Wukong se řadí mezi nejprodávanější hry na světě. Během prvního měsíce dosáhla na 20 milionů ve verzích pro PC a PlayStation 5. Xbox Series X/S verze nadále nemá stanoven termín vydání.