Dlouhou, opravdu dlouhou dobu čekala masa hráčů na třetí díl slavné série Kingdom Hearts, jehož čas na vývoj zabral takovou dobu, že nedočkaví fanoušci zestárli o 12 let a nějaké drobné. Kingdom Hearts 2 vyšlo v Evropě v září roku 2006 a už v té době měly existovat koncepty, které definovaly podobu sequelu. Po všemožných spekulacích přišlo v rámci E3 2013 oficiální oznámení, tudíž i to oznámení nechalo za sebou pár neděl. Na konci tohoto ledna se sen konečně přemění v realitu a Kingdom Hearts 3 dorazí na herní pulty. 

Nicméně zajímalo by vás, proč vývoj trval tak dlouho? Ve větším rozhovoru pro Newsweek pověděl Tai Yasue, spolurežisér hry, že na vině je engine hry. Square Enix během vývoje rozhodl pro změnu na Unreal Engine 4. Vývojářský tým se s ním musel nejprve sžít, než mohl řádně pokračovat v pracích. Unreal Engine 4 si Yasue pochvaluje, dají se s ním dělat velké AAA hry, avšak aklimatizace si vyžádala svůj čas. 

Yasue se dále omluvil fanouškům za zdlouhavost vývoje a doufá, že stálo za to si počkat. "Trvalo to, ale opravdu jsme chtěli, aby ve hře našel každý hráč to, co čeká," řekl. 

Je potřeba podotknout, že rozhodnutí o změně motoru nepřišlo přímo od vývojářského týmu, nýbrž z vyšších míst. Režisér hry Tetsuya Nomura pro EDGE popsal, že trvalo celý rok, než se práce rozjely nanovo.