Magazín · Preview · v sobotu 10. 4. 2021 21:46
Resident Evil Re:Verse, jaké jsou naše dojmy z hraní?
JAK DOPADLO NAŠE HRANÍ BETY RE:VERSE?
Máme tady další pokus o zasazení postav ze světa Resident Evil do multiplayerového klání. Minulé pokusy, leč byly zajímavé, tak ne nějak masově úspěšné. Residentu nejvíce sluší ta samota mezi mrtvými, a to nám potvrdí i Re:Verse vycházející k oslavě 25 let série. Tento díl bude dostupný zdarma každému, kdo bude vlastnit Resident Evil Village.
Re:Verse spojí ikonické postavy a nechá si je to vyříkat mezi sebou. Najdeme zde známá jména, jako je Leon, Chris, Jill, Claire, Ada Wong, a dokonce i sekuriťák Umbrely, Hunk. Za všechny tyto postavy jsme si mohli zahrát v třídenní otevřené betě. A jak se za ně hrálo? Hned na začátku se opravíme, protože beta měla trvat sice tři dny, ale trvala dva - servery byly tak nestabilní a systém napojování hráčů mezi sebou byl tak nesmyslný, že jsme si půlku dne nemohli ani zahrát, a tak se Capcom rozhodl servery prostě na den vypnout, opravit a nechat nás si to užít alespoň zbytek dnů. Ale teď k samotnému hraní.
Beta nás přivedla do známých prostor policejní stanice Raccoon City, kde jsme v typickém Deathmatch režimu zabíjeli ostatní hráče a bio-mutanty, a díky ikonickým záporákům jsme měli i v chaotické přestřelce pocit z frustrace. Protihráči v lidské formě byli docela jednoduchý problém k vyřešení, ale o tátovi Bakerovi nebo Nemesovi se toto už říct nedalo. Každá z postav disponuje dvěma schopnostmi, které značně dokáží ovlivnit výsledek boje. Například kamufláž u Hunka nebo nášlapné miny u Jill. Na druhou stranu zbraně… Ty byly nejméně vyváženou věcí ve hře. Jasně, Leon má fakt parádní brokovnici, ale použít ji pořádně jako v jiných RE titulech, to prostě nešlo. A raději jsme spoléhali na jeho schopnost v podobě duálních zbraní nebo solidního kopu z otočky. Aidina kuše vypadala taky dobře, ale větší smysl by dávalo ji hodit po nepříteli. Proč? Nedokázala jedním výstřelem zabít oponenta a než přebila, tak do ní vykropil celý zásobník. U takových postav se vyplatilo doufat, že svými schopnostmi někoho dorazíte nebo díky nim utečete z boje a počkáte si na někoho slabšího. Oproti tomu taková Claire, s tou jste nemuseli ani schopnosti sledovat, protože svým samopalem dokázala dát tak kvalitní diktát, že jste mohli držet levé tlačítko a užívat si bodů.
Na tuto nevyváženost poukazovalo mnoho hráčů během bety a nemyslíme si, že Capcom by zvládl vzhledem k vlastnostem postav tyto neduhy nějak balancovat. Jelikož se jedná o oddechovou hru a ne nic, co by se mělo objevit v e-sportu, tak to asi není tak kritické.
Zajímavým prvkem je vaše smrt. Podle toho kolik se vám podaří během jednoho života posbírat bio-zkumavek, bude vaše smrt odměněna silnější bio-zbraní.
To znamená, že v základu se změníte v pochodující sebevražedný krtinec, nebo díky zkumavkám v silnější a schopnější postavu, jako je například Nemesis. I v tomto stavu máte dvě schopnosti, takže vám nic nebrání mezi nepřátele poslat jednu skromnou raketu. Nebo pokud se po smrti změníte v taťku Bakera, můžete si užívat animaci, kterou oponenta přivítáte do rodiny. Po grafické stránce hra není špatná a jede plynule, což je samozřejmě díky RE Enginu, který od sedmého dílu doprovází další hry série.
Kolem a kolem Re:Verse může být docela zábavný, ale odhadujeme tak na hodinku, po které si raději přepnete na očekávaný singleplayerový osmý díl, na který se společně v budoucnu rozhodně taky podíváme.
Přečtěte si také: Pět minut z hororového Resident Evil Village na staré generaci konzolí