Magazín · Novinky · ve středu 22. 7. 2020 17:50
Předchozí díly Assassin's Creed měly mít větší důraz na ženskou hlavní hrdinku
Společnost Ubisoft v posledních týdnech čelila a čelí velké kontroverzi a řadě obvinění ze sexuálního obtěžování od několika zaměstnanců jednotlivých studií tohoto vydavatelského domu. Včetně zaměstnanců na velmi vysokých a vlivných pozicích. V důsledku celé kontroverze došlo k několika interním změnám a také propuštění tří klíčových zaměstnanců včetně Sergeho Hascoëta, jinak dosavadního kreativního ředitele společnosti, který měl na triku kreativní správu všech projektů Ubisoftu - na jeho ramenou stála všechna rozhodnutí.
V minulosti se společnost snažila rozdělit Hascoëtovu pravomoc mezi další lidi v marketingovém a redakčním oddělení, aby nepůsobily všechny hry tak podobně, ale ve finále to tomu moc neprospělo a Serge Hascoët si stále držel silnou pozici a pevnou ruku. Ta byla vidět nejen v „kreativitě” jednotlivých her, které se - poněkud nechvalně - samy sobě podobaly (velký otevřený svět, milion otazníků, levely nepřátel, však to znáte); ale také v nemožnosti riskovat.
Přečtěte si také: Ubisoft propouští tři klíčové zaměstnance kvůli obvinění ze zneužívání
Podle rozsáhlého článku Jasona Schreiera z Bloombergu měly původně příběhové složky Assassin's Creed Syndicate, Origins a Odyssey vypadat trochu jinak. Několik zaměstnanců totiž zmínilo původní plány u těchto titulů. Evie Frye z londýnského Syndicate měla mít srovnatelně velkou roli se svým mužským dvojčetem Jacobem, který je nakonec považovaný za daleko prominentnější postavu. Kassandřina odysea z předloňského Assassin's Creed Odyssey měla být zase jedinou hratelnou postavou a na výběr mezi ní a Alexiem nemělo dojít.
Největší změna ovšem nastává v případě egyptského dobrodružství Origins. Podle původních plánů měl Bayek někdy začátkem hry zemřít a po zbytek hry jsme měli hrál v roli jeho manželky. Aya tak měla být de facto hlavní postavou hry, ale nakonec tato role připadla Bayekovi a Aya byla odstrčena na pozici podpůrné postavy, kterou většinu hry pořádně ani nevidíme.
A co za těmito změnami stálo? Již zmíněný Serge Hascoët, jeden z nejdlouhodobějších zaměstnanců Ubisoftu, kterému se zkrátka nelíbila idea, že by měla mít žena větší roli než muž. Podle jednotlivých svědectví měl být Hascoët šíleně sexistický, nemravný, měl mít neustále sexuální a sexistické poznámky - v některých případech mělo dojít i na něco více fyzického. Spousta zaměstnanců ho hlásila oddělení lidských zdrojů, ale nikdy se zkrátka nic pořádného nestalo. Na nápad, že by Kassandra z Assassin's Creed Odyssey byla jediná hratelná postava, podle všeho odpověděl „to nepřichází v úvahu”.
Pokud vás celá problematika zajímá více, určitě doporučujeme Schreierovu reportáž, která se zaobírá i několika detailnějšími názory řady zaměstnanců Ubisoftu, kteří byli nedávným vyhazovem Sergeho Hascoëta, podobně jako Jason Schreier, šokováni.
Whoaaaa Ubisoft just announced that Serge Hascoet, the most powerful creative force at their company and the man at the center of multiple recent allegations involving abuse and abating abusers, is resigning.
— Jason Schreier (@jasonschreier) July 11, 2020