Magazín · Novinky · v úterý 19. 1. 2021 10:40
Patent Rockstaru naznačuje inteligentnější umělou inteligenci pro GTA 6
Šestý díl proslulé gangsterské série od studia Rockstar Games ještě nebyl ani oficiálně oznámen a internetem už se šíří řada spekulací, které se tohoto dosud neoznámeného titulu týkají. Pár dní dozadu se vynořila informace naznačující možnost ženské hlavní hrdinky a dnes tu máme patent na technologii umožňující tvorbu inteligentnějších NPCček.
Zdroj: cdn.vox-cdn.comŽena hlavní hrdinkou v Grand Theft Auto 6?
Tento patent se před pár dny objevil na Redditu, i když samotný dokument byl vytvořen a registrován společností Take-Two již v říjnu/októbri minulého roku. Zajímavé je, že autory technologie jsou technologický ředitel David Hynd a vedoucí AI oddělení Simon Parr. Oba pracují ve studiu Rockstar North. Je tak dost pravděpodobné, že technologie souvisí s další hrou studia, což by mělo být GTA 6.
Název patentu je „Systém a způsob virtuální navigace v herním prostředí“. Už ten napovídá, čeho se patent vlastně týká. V dnešní době už začínají být postupy pro tvorbu umělé inteligence ve hrách lehce zastaralé a jistě se shodneme, že tohle je jedna část her, především těch s velkým otevřeným světem, která by rozhodně potřebovala změnu. A o tu by se měl postarat tento patent, jehož cílem je vytvořit chytřejší a více přirozenou umělou inteligenci.
Když se začnete patentem probírat, všimnete si tvrzení, které říká, že "konvenční systémy poskytují pouze omezené zdroje". Pokud přemýšlíte, co si pod tím představit, vezměte si například NPCčka procházející se po ulici či auta řítící se ulicí. Tohle všechno běží na určitém scriptu, který umožňuje jen limitované množství akcí běžících v jednu chvíli. Proto se tedy všechna NPCčka často pohybují stejnou rychlostí a provádí stejné činnosti.
V Rockstaru si myslí, že tyto postupy jsou „nedostatečné“, a proto chtějí vytvořit „realistický virtuální svět, který není limitovaný softwarovými či hardwarovými omezeními“. Následně patent také naznačuje, že tohle vše povede k tvorbě umělé inteligence postav, které budou mít vlastní osobnost a budou se od ostatních odlišovat. To je rozhodně něco, co by umožnilo velkým otevřeným světům, aby působily více přirozeně.
Přečtěte si také: GTA 6 se může odehrávat v 80. letech, ale oznámení brzy čekat nemáme
Další věc, kterou pro jistotu zmíním, je, že se nemusí jednat o technologii plánovanou pro GTA 6. Jedná se o pouhou spekulaci, která se odráží od slov a spojení nalezených v patentu. V něm se totiž objevují spojení jako je „honička ve vysoké rychlosti“ či „okolní provoz“. Což naznačuje, že technologie patentu bude použita ve hře, která bude zasazena spíše do naší doby.
Jak to ale ve skutečnosti bude, je otázkou, na kterou ještě delší dobu asi nebudeme znát odpověď. Grand Theft Auto VI do teď nebylo oficiálně oznámeno a o jeho možné existenci můžeme jen spekulovat díky menším nápovědám, kterých jsme se od Rockstaru dočkali.