Pár týdnu zpět oznámené Diablo 4 má svého vážného konkurenta. Na ExileConu bylo ukázáno pokračovaní free-to-play hry Path of Exile. Titul je označován pod číslem dvě, i když v tomto případě je to trošku zavádějící, jedná se totiž spíše o rozšíření než o naprosto nový díl.

U Path of Exile 2 zůstane stejný klient s obsahem z prvního dílu, včetně všech aktualizací. Hra si tedy vysloužila číslovku dva spíše kvůli rozsáhlému počtu změn. Vývojáři ji neberou jako DLC či datadisk. Osobně bych situaci přirovnal k Overwatch 2.

Co nás tedy čeká? První velkou změnou je naprosté předělaní stromu dovedností. Přepracování se dočká systém výbavy a celkový progres se bude od svého předchůdce také dosti lišit. Nově na výběr bude hned z 19 Ascendancy Class. A kromě nové grafiky dojde i na přepracování fyzické vizualizace, kde bude k vidění i odrážení šípů od stěn podle jejich materiálu.

To nejlepší na závěr. Příběh dostane hned 7 nových aktů. Odehrávat se bude 20 let po událostech původní kampaně, kdy se již znovu pomalu budují nové základy lidstva. Tady je ještě nutné zmínit, že do druhé části příběhu se bohužel nepodíváte se svou starou postavou, budete muset sáhnout k jednomu z 19 nových hrdinů, i když přítomno bude i původních 7 postav.

Path of Exile 2 bychom se měli dočkat nejdříve ve druhé polovině příštího roku, kdy by se měla spustit první beta. Mezitím se nemusíte bát o původní díl, protože vývojáři stále budou vydávat pravidelně stále nový obsah. 

Pokud vás nějakým způsobem hra za posledních 6 let minulu, tak proč nezačít teď? Je kompletně free-to-play a dostupná pro PC skrz Steam, PlayStation 4 a Xbox One.

A nebojte o své kosmetické předměty, co teď vlastníte nepřijdete. Stejně jako první díl i druhý bude stále pro všechny zdarma. Čekaní si zatím můžete zkrátit tím, že se podíváte na první gameplay video.

Z celého večera to nebylo hře, kromě „pokračování“ se dostalo i na představení Path of Exile pro mobilní zařízení. Generální ředitel Chris Wilson si během toho na pódiu samozřejmě tak trochu rejpnul i do Blizzardu a do jeho ne tak podařeného BlizzConu v minulém roce. Tam nám bylo představeno Diablo Immortal, které u fanoušků způsobilo celkem smíšené pocity.

Chris byl tedy rád, že mobilní verze byla představena až po představení druhého dílu. Na mobilní verzi bude pracovat stejný tým, co dělal i na prvním dílu a tím by měla být zachována i kvalita hry.

Ovšem zda hra vůbec vyjde uvidíme až časem, a to hlavně podle reakcí fanoušků, kteří si první betu na mobilech mohli vyzkoušet již přímo na akci.