Ubisoft právě oznámil remake prvního dílu Splinter Cell. Studio Ubisoft Toronto dostalo zelenou, aby nesnadný úkol tajného agenta Sama Fishera předělalo do grafiky nové generace.

Nepůjde ale pouze o grafiku. První informace zmiňují také hratelnost nové generace. Jelikož jde o remake a ne remaster, mohou si tvůrci dovolit více zásahů, včetně hratelnosti, příběhu atd.

O návratu Splinter Cella se v poslední době hodně mluvilo a některé zdroje dokonce zmiňovaly otevřený svět. Naštěstí autoři hodlají zachovat lineární styl. O něm mluví jako o nejdůležitější věci, kdy každý centimetr úrovně představuje výzvu a je součástí volby hráče.

Tým z Ubisoft Toronto uvádí, že bude čerpat z bohatého obsahu značky. Při práci využívají Snowdrop engine, jenž pohání sérii The Division a bude hnacím motorem pro Avatar: Frontiers of Pandora a připravovaný Star Wars projekt. Snowdrop engine má umožnit vizuální efekty a hratelnost nové generace společně s dynamickým nasvícením a stíny, kterými je série známá.

Producent Matt West mezitím přiznává, že jsou v nejranější fázi vývoje. Už nyní se ale snaží, aby duch původních her zůstal nedotčen, a to ve všech směrem, které dávaly Splinter Cellu jeho identitu.

Zdroje serveru VGC v říjnu informovaly, že Ubisoft dal projektu Splinter Cell zelenou. Podle nich si tímto gestem chce společnost udobřit frustrované fanoušky, kteří se naštvali poté, co se Sam Fisher dostal do jiných her a snahami přinést ho na mobily a do virtuální reality.

Proslýchá se, že by se vývojáři u remake Splinter Cella mohli inspirovat sérii Hitman od IO Interactive.

Hra Tom Clancy's Splinter Cell vyšla v roce 2002 jako exkluzivita pro první Xbox. Později se dostala na další platformy a byla označena za jednu z nejlepších stealth akcí své doby. Tento úspěch si Ubisoft užíval a dohromady vzniklo šest hlavních dílů a několik portů, spin-offů a románů.