V rozhovoru pro server IGN se generální manažer společnosti Virtuos Elijah Freeman podělil o svůj názor na nadcházející generaci konzolí. Dle něj umožní next-gen konzole tvorbu světů, jež budou o mnoho větší než ty, které jsme doposud viděli. Zmínil i možnost pokročilejších volumetrických efektů.

„Rostoucí síla a rychlost konzolí jako je Xbox Series X bude znamenat mnohonásobně větší a bohatší světy, než jsme kdy měli možnost vidět. Také se v nich budete moci mnohem rychleji pohybovat, ať už řízením vysokorychlostního sporťáku nebo létáním na zádech draka. Možná i bez nahrávacích obrazovek.

Klíčovou oblastí, která bude téměř jistě vylepšena, jsou volumetrické efekty jako kouř, mlha nebo mraky. To jsou efekty, které rozptylují světlo a již byly prezentovány ve hrách se smíšenými výsledky. Zajímavé na to všem je, jaký vliv by to mohlo mít na hratelnost. Ano, na vylepšené kouřové efekty se bude krásně dívat, ale schopnost sotva zahlédnout nepřítele, když na něj padne světlo hned po tom, co jste hodili kouřový granát, přidává novou vrstvu rozdílnosti herních stylů.“

I Bruce Straley, který se v minulosti podílel na hitech jako Uncharted 2: Among Thieves či The Last of Us, přemýšlel o tom, jak by mohli sílu nových konzolí tvůrci využít.

„Dostupnost těchto nástrojů a jejich výkon znamenají, že se lidem nabízí více příležitostí k tomu hrát si se styly, koncepty a nápady. A snad přijde více zajímavých či šílených nápadů, které budou realizovány, protože já nikdy nebyl schopen toho si hrát s ray tracingem nebo nějakým druhem globálního dynamického osvětlení.

V Last of Us jsme měli ambient shadow systém, jehož rozlišení jsme museli znatelně snížit. Bylo by skvělé tohle udělat znova s větším rozlišením a věrností.“

O jedné z next-gen konzolí, konkrétně o pátém PlayStationu, se v souvislosti s chystaným hororem Martha Is Dead rozpovídal vývojář Luca Dalcò. Dle něj PS5 nabídne mnohem vyšší obrazovou věrnost, která hru udělá ještě děsivější.

„Naše studio ušlo za čtyři roky velký kus cesty. Martha Is Dead bude usilovat o fotorealismus.“

Podle Dalcòa je cílem studia vytvořit jednu z nejrealističtějších her roku. Proto je klíčové, aby byla grafika detailní, obzvláště ve hře, která má hráče znervóznit. Titul má však navíc přinést herní prvky, které jsme v tomto žánru dosud nezažili.

Uvidíme, co tedy nakonec tento netradiční psychologický horor, situovaný do Toskánska v roce 1944, přinese. A jak bude ve výsledku vypadat.

Mocná PS5 by totiž mimo mnoha nových prvků měla přinést i ray tracing a rychlejší SSD nahrávání. O to mučivější je tak samotné čekání na příchod nové generace. Tak doufejme, že bude stát za to a že skutečně konzole vyjdou koncem letošního roku. Minimálně nás o tom nedávno ujistilo AMD na své prezentaci.