Na lednovém Xbox Developer Direct nám byl představen návrat série Ninja Gaiden. I když se o tom šuškalo poměrně delší dobu, tak si většina myslela, že šlo pouze o oznámení 2D pixelovky Ninja Gaiden: Ragebound. Jenže nejen, že jsme se dočkali předělávky druhého dílu do Unreal Enginu, ale zároveň odhalení plnohodnotného pokračování - Ninja Gaiden 4. Tentokrát ve spolupráci Team Ninja a Platinum Games. Jenže po prvních dvou hodinách nemám ten pocit, že spojení těchto dvou studií bylo to pravé.

Čtvrtý díl se odehrává po třetím díle a primárně odkazuje na první a druhý díl od Teamu Ninja. Částečně se odkazuje i na spin-off Ninja Gaiden: Dragon Sword. Takže předělání druhého dílu dává najednou o to větší smysl. Z neznámého důvodu se vrátil úhlavní nepřítel ze dvojky, samotný Dark Dragon. Osobně nejsem fanouškem těchto návratů velkých záporáků. Hlavně když například ve třetím díle jsme porazili samotnou bohyni. A až na jeden zajímavý tajemný prvek v příběhu jsem z úvodu nebyl nikterak uchvácen. Ano, série nikdy neměla silný příběh. Ale zde zatím působil zvláštně na sílu.

Ale to možná změní nový protagonista Yakumo. Pochází z druhého klanu, který již po staletí bojuje s démony. Jen na rozdíl od klanu Hayabusa není tolik známý a výrazný. Což lehce připravuje půdu pro případnou rivalitu mezi postavami. Samotný design a zaměření postavy na dvě menší čepele se mi velmi líbí a přináší trochu té Platinum Games esence do hry.

Přečtěte si také: Ninja Gaiden 2 Black - Legenda se vrací!

Yakumo je o dost rychlejší a agilnější. Ale pokud očekáváte, že hraní za Ryua bude v něčem jiné, tak vás zklamu. Samozřejmě jde čistě o úvod hry, ale co se týče útoků a schopností, tak jsem zatím nenarazil na žádné velké rozdíly. Pokud vám ale chybí komplikovanější hack’n’slash tituly, kdy každá chyba je velmi znatelná, tak vás velmi potěším. I když je hra rychlejší, tak není nutně jednodušší. Pokročilejší kombo útoky jsou těžší a je nutné ideálně střídat skákání, uhýbání, několik druhů útoků a zbraní. Přijde mi, že hlavně útok během skoku zde dostává o dost více prostoru.

Pozdější zpřístupnění háku sice nepřidá tolik do skákacích segmentů, ale v arénovém souboji se dá velmi dobře využít. Přitáhnutím se nejen dostanete mimo větší počet nepřátel, ale zároveň můžete rovnou běžet po stěně a přesunout se na druhou stranu k tomu jednomu otravnému nepříteli, který na vás střílí celou dobu z dálky. Jen kamera je v těchto momentech dost krkolomná a nedokáže se přizpůsobit tak, abyste najednou viděli situaci pod vámi. Ale hra vychází až na konci října, takže je stále dost času na opravu.

Tím se dostáváme k technické stránce, která byla velmi dobrá. Hra běžela na stabilních 60 snímcích ve 4K rozlišení. Hry od Platinum Games nikdy nebyly graficky nejnáročnější, ale radši ocením stylizaci a stabilitu před dechberoucí grafikou. Ale pokud momentálně ve hře nepršelo a světla se neodrážela v loužích, tak hra vypadala přinejlepším obstojně. Během celého hraní, i když vše běželo v pořádku, jsem se nemohl zbavit pocitu, že tomu všemu něco chybí. Prostředí je sice krásné, ale působí pustě a je plné širokých koridorů. Modely postav jsou detailní, ale je to, jako kdyby se po všem jen klouzaly a neměly vlastní váhu. Soubojový systém je propracovaný, ale chybí mu pořádná odezva. Až ke konci dvouhodinového dema se začaly objevovat první zajímavé postavy, které nebyly jen vojákem v bílém brnění se zbraní A, nebo B.

I když většina průchodu dema byla lehce nadprůměrná, tak až konec ukázal tu pravou esenci Ninja Gaiden série, hlavně co se týče designů lokací a démonů. Ale i přesto jsem se nezbavil pocitu, že oproti nedávné předělávce druhého dílu nejde o velký posun nebo změnu. Samotné zakončovačky sice vypadají skvěle, ale pro každou zbraň jsou tak tři. Takže se rychle začnou opakovat.

Na jednu stranu jsem chtěl návrat Ninja Gaiden série, ale ukázka mě momentálně moc nepřesvědčila. Až tedy na poslední úroveň, u které jako jediné jsem se doopravdy bavil. I samotné výzvy byly doopravdy zábavné a měly všechno, co dělalo sérii dobrou, ale zároveň využívaly rychlejšího souboje. Snad bude zážitek v plné hře gradovat podobně. Zatím jsem ze hry spíše zmatený. Jak to máte vy? Chtěli byste návrat se vším všudy, nebo s vylepšeními a lehkými změnami, aby hra působila více moderně?

Na finální vydání se přesto stále těším a rozhodně si to 21. 10., kdy hra vychází, nenechám ujít. Vyjde na PS5, Steam, Xbox PC aplikaci a Xbox Series. Na posledních dvou bude dokonce součástí Xbox Game Pass.

Přečtěte si také: Ninja Gaiden 4 má datum vydání. Legendární sekačka dorazí už letos na podzim