Pokud máte strach z obtížnosti v Ninja Gaiden 4, tak ve studiích Team Ninja a PlatinumGames mysleli nejen na veterány, ale i na úplné nováčci. Proto bude hra obsahovat několik možností nastavení obtížnosti, které půjdou kdykoli během hraní libovolně měnit.

Namísto klasických obtížností lehká, střední a těžká sází Ninja Gaiden 4 na postupné učení. Základním prvkem je tzv. Hero Mode, který novým hráčům automaticky zapne řadu podpůrných funkcí, příklad automatické krytí, úhyby nebo zjednodušené provádění složitějších komb. Díky tomu se můžete soustředit na samotné principy boje, aniž by vás hned v úvodu čekala frustrace.

Režisér hry Masakazu Hirayama vysvětluje, že jde o systém, jenž lze přizpůsobovat krok za krokem. Hráči si mohou jednotlivé asistenty vypínat a sami si určovat tempo, v jakém se do hloubky seznámí s náročnou hratelností, která sérii vždy definovala. „Chceme dát všem nástroje k tomu, aby se zlepšovali a zároveň si užili boj od začátku do konce,“ dodává Hirayama v rozhovoru pro IGN.

Díky této filozofii si Ninja Gaiden 4 může užít širší publikum, než jaké série tradičně mívala. Vývojáři zároveň ujišťují, že veteráni se o výzvu bát nemusí – všechny usnadňující prvky lze vypnout a obtížnost postupně vyhnat na maximum.

Tak už jen dodejme, že Ninja Gaiden 4 vyjde 21. října 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Ve stejný den bude titul dostupný v předplatném Game Pass Ultimate a PC Game Pass.