Připravovaná Mafia: Domovina bude jiná než její předchůdce z roku 2016. Studio Hangar 13 se totiž rozhodlo opustit otevřený svět a znovu se soustředit na silný, lineárně vyprávěný příběh. Přesně tak, jak tomu bylo v prvních dvou dílech série.

Důvodem je ponaučení se z Mafie 3. Ta nabídla rozsáhlý otevřený svět s množstvím opakujících se aktivit, což se řadě hráčů nezamlouvalo. Přestože hra měla své kvality, sklidila smíšené recenze a její průměrné hodnocení na Metacriticu zůstalo u 68 %. Na Steamu má jen 55 procent kladných uživatelských recenzí. Jak teď přiznávají sami vývojáři, sandboxový přístup se k Mafii jednoduše nehodil.

V rozhovoru pro IGN prozradil prezident studia Nick Baynes, že právě tato zkušenost je jedním z důvodů, proč se Domovina vrací k lineárnější struktuře. Pomohla k tomu ale i pozitivní odezva na remake první Mafie, který vyzdvihoval silné vyprávění a stylizovanou atmosféru.

Ke kořenům se nový Mafie vrací nejen z pohledu otevřeného světa, ale i příběhu. Zavede nás totiž na Sicílii na začátku 20. století, kolébky mafie jako takové. Ačkoliv budeme projíždět malebnými kraji, nečekejte vedlejší mise na každém rohu – prostředí slouží jako kulisa pro příběh, ne jako pískoviště pro volné bloumání. Stejně jako v prvních dvou hrách se tedy hlavní pozornost soustředí na příběhové mise.

Ještě jedna zajímavost. Hlavní zbraní v Domovině bude nůž a stealth. Nic vám ale nebude bránit v tom vzít do ruky pistol, pušku nebo třeba brokovnici.

Mafia: Domovina vychází 8. srpna na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Ve hře nebude chybět český dabing a české titulky.