Herní divize Sony dokáže dělat také těžká rozhodnutí, jako je zastavení prodejů Concordu a vypnutí serverů této multiplayerové střílečky necelé dva týdny po vydání. Velká rána do ambicí PlayStationu na poli live service her. Je otázkou, jak se to odrazí na plánech, které zahrnují pravidelnou dávku příběhových titulů pro jednoho hráče a live service. Z toho důvodu byla před časem studia rozdělena.

Hlavní roli v úspěchu Sony hraje divize PlayStation. To si v japonské společnosti uvědomují a v budoucnu chtějí více originálních značek. Dosud se soustředili zejména na rozšiřování svých populárních sérii. Tato strategie se Sony v posledních letech osvědčila, kdy se značky The Last of Us, Horizon a God of War staly globálními hity. Finanční ředitel Hiroki Totoki si však uvědomuje, že k dosáhnutí udržitelného růstu a vyšších zisků v dlouhodobém horizontu je nutné vytvářet nový obsah od základu. To je stejné u her, filmů i seriálů.

Proto Sony investuje miliardy dolarů do strategie, jejímž cílem je přinést větší množství originálního obsahu a nových značek. Od her od PlayStation Studios až po filmy, televizní seriály a anime.

Nejeden fanoušek PlayStation by byl jistě rád, kdyby Sony vedle investic do nových značek oživila ty, na které zapomněla. Mezi nimi je Uncharted, Killzone, SOCOM, Resistance nebo Bloodborne. Na internetu často najdete komentáře podporující vznik nových dílů těchto sérii, zejména u článků týkajících se oznámení nového remaku a remasteru, které v poslední době hrají u Sony prim.

V letošním roce se vedení divize PlayStation ujmula dvojice zkušených manažérů. Hermen Hulst má na starost PlayStation Studios a obsah vytvářený v těchto týmech, zatímco Hideaki Nishino je zodpovědný za služby a hardware. Společně usilují o optimalizaci vývojových procesů, aby týmy byly schopny dodržet harmonogram vydávání her. Oba považují za důležité pravidelně vydávat vysoce kvalitní tituly. Jenom tak zůstanou hráči spokojeni a loajální ke značce PlayStation.