Tohle je opravdu divoká spekulace, ale v souvislosti s neoficiálními informace z posledních dnů do sebe krásně zapadají. Nejprve si připomeňme zprávu z minulého pátku. Respektovaný novinář Jason Schreier z Kotaku se od tří důvěryhodných zdrojů dozvěděl o plánovaném vydání PC verze hry Horizon Zero Dawn. Současně zdůrazňoval, že jde o bezprecedentní krok ze strany Sony, jenž signalizuje budoucnost. V té má společnost vydávat hry i pro jiné platformy. Můžeme tak očekávat více PS4 her pro PC. Celý článek si přečtěte zde.

Nyní tu máme zajímavost od Naughty Dog. Kalifornské studio do týmu okolo The Last of Us Part II hledá programátora, který se bude mimo jiné zabývat vývojem a implementací nových a stávajících renderovacích technik. Zajímavé jsou požadavky. Dotyčný by měl znát architektury grafických čipů od AMD (GCN) a Nvidia (CUDA), stejně tak mít zkušenosti s moderními grafickými rozhraními, včetně DirectuX 12 a Vulkanu. Mezi další požadované dovednosti patří zkušenosti s programováním na konzolích a počítačích.

Požadavek na architekturu od AMD dává smysl, když novou generaci PlayStationu 5 bude pohánět grafický čip a procesor od AMD. Ale proč chtějí Naughty Dog člověka se zkušenostmi s technologiemi od Nvidie? Není tak divu, že inzerát vyvolal množství spekulací a hráči nejčastěji zmiňují PC verzi The Last of Us Part 2.

Ostatně, podobné inzeráty uveřejnilo i francouzské studio Quantic Dream předtím, než oznámilo vydání PC verzí Heavy Rain, Beyond: Two Souls a Detroit: Become Human. Tady je ale nutné dodat, že Quantic Dream se na multiplatformní scénu pustili poté, co rozvávali spolupráci se Sony a své hry na PC vydali v rámci investic od čínské korporace NetEase. Sony práva na tyto hry nevlastnila, zatímco Naughty Dog společnost Sony vlastní, stejně tak práva na The Last of Us.

The Last of Us: Part 2 vyjde 29. května/máje 2020 na PlayStation 4. Koncem roku bude hra pravděpodobně vylepšena pro PS5, konzole má totiž přinést zpětnou kompatibilitu s PS4 hrami.

Osobně neočekávám, že by Sony krátce po vydání PS4 verze vydala své hry na PC. Lepší strategií je vydávat vybrané hry na PC až několik let po uvedení na PlayStation. Nedává ale moc smysl vydat PC verzi druhého dílu, když první na počítačích není dostupný. Inzerát se tak může vztahovat k multiplayerovému projektu, na němž v Naughty Dog dělají. Sony již dříve prohlásila, že u online titulů bude zvažovat vydání na PC, aby zajistila potřebný počet hráčů – to znamená i podporu cross-play hraní. Má se za to, že tento projekt je samostatný multiplayer v rámci The Last of Us Part II. Stejně tak může nový programátor přispět k vývoje her pro PS5, které poběží na nové architektuře od AMD a využijí i ray-tracing. Ten původně přinesla Nvidie.

Navíc podobný inzerát se od Naughty Dog objevuje v posledních letech. Tím pádem vůbec nemusí signalizovat příchod The Last of Us Part II na počítače.