Už je to více než rok, co na internet unikly záběry z vývojové verze Grand Theft Auto 6. Díky mnoha videím jsme se dozvěděli zajímavé podrobnosti o očekávané gangsterské akci, ale minimálně jedna věc doteď unikala pozornosti.

Nedávno byl odhalen patent ProceduralMotion, který má poukazovat na použití nejmodernějšího systému pro animace a pohyb v budoucích hrách od Rockstar Games. S ním souvisí čerstvý nález v podobě ladicího menu v souborech z úniku ze září loňského roku.

Podle patentu i ladícího menu by mělo GTA 6 obsahovat technologii, díky které mají postavy vypadat a působit mnohem reálnějším dojmem. Pohyby a animace mají být mnohem rozmanitější a postavy budou reagovat na všelijaké situace, například na déšť.

Ladící menu odhaluje, že NPC postavy mají být ovlivněny emocemi. To platí pro chování, výrazy obličeje i samotný pohyb. Navíc mají být NPC postavy údajně schopny přizpůsobit se akci hráče, což by mohlo být zajímavé nejen v přestřelkách. Umělá inteligence si má pamatovat činy hráče a podle toho se rozhodovat. Tyto nové technologie má využívat i systém týkající se gangů, aliancí nebo konfliktů. Na činy hráče má reagovat také herní svět, tedy prostředí, které se může měnit i postupem v příběhu.

Reálněji se mají chovat rovněž zvířata, jež prý bude možné ochočit. I když v tomto případě může jít klidně o pozůstatek z Red Dead Redemption 2.

Vše to zní opravdu zajímavě. Pokud někdo něco takového může dokázat, tak je to jistě Rockstar s de facto neomezeným rozpočtem. Doufejme, že na oznámení GTA 6 nebudeme čekat dlouho. Hra by měla vyjít někdy mezi březnem 2024 a březnem 2025.