Šéf divize Xboxu Phil Spencer zase jednou prohovořil o plánech do budoucna, jejichž součástí není vývoj virtuální reality, ovšem získávání dalších herních studií bude pokračovat i nadále. Spencer se objevil na události Wall Street's Jurnal's WSJ Tech Live, kde se zmínil o rozrůstání Xbox Game Studios a o jejich (ne)zájmu o technologii virtuální reality.

Rodina Xbox Game Studios se v tuhle chvíli skládá z 23 herních studií, mezi nimiž najdete i taková jako jsou početné týmy Bethesdy (Elder Scrolls, Fallout, Doom), Ninja Theory (Hellblade), Playground Games (Forza Horizon), Obsidian (Fallout: New Vegas), InXile (Wasteland 3) či Double Fine (Psychonauts). Phil Spencer prozradil, že na tomto čísle rozhodně končit nehodlá, jelikož se neustále rozhlížejí po nových studiích, která by byla pro Xbox tím pravým ořechovým.

„Není tu žádná kvóta. Není tu žádná časová doba, v níž bych musel získat studia v určitém čase,“ říká o získávání nových studií Phil Spencer. „Ale když najdeme studio, které nám sedí, sdílíme to, čeho se snažíme dosáhnout, s tím, čeho se snaží dosáhnout oni, a když máme pocit, že se můžeme společně zlepšit, rozhodně. Je to jedna z našich výhod v Microsoftu a mít možnost zvolit dlouho trvající přístup a přidávání úžasných tvůrců do našeho portfolia je toho důležitou součástí."

Podle Spencera jim Xbox nabízí určitou finanční stabilitu.Nejde jen o úspěch jejich další hry. Chci jim dát větší tvůrčí možnosti, delší časové lhůty, když je potřeba, aby mohli odvést svou nejlepší práci.“

Spencerovi byla také položena otázka týkající se toho, zdali Xbox nutí studia spadající pod jeho vedení změnit myšlení a přístup k tvoření her. Proti tomu se Spencer ohradil a zdůraznil, že v Xbox Game Studios je důležité, aby si jednotlivá studia udržela svou nezávislost.

Jako příklad uvedl Spencer jejich vztah s Bethesdou a jejich ředitelem Toddem Howardem, s nímž spolupracují již od dob The Elder Scrolls 3: Morrowind. Spencer uvádí, že se jedná o partnerství vybudovaném na důvěře a sdíleném pohledu na herní průmysl a jeho možnosti.

„Ale rozhodně, když přemýšlím o Bethesdě – Bethesda je skvělá v tom být Bethesdou. Nepotřebují Microsoft ani Xbox, aby přišli a pomohli jim být lepší Bethesdou,“ říká Phil Spencer. „Chci naslouchat tvůrcům a bavit se s nimi, ať už je to Bethesda nebo Tim Schafer z Double Fine.“

XBOX STÁLE BEZ VIRTUÁLNÍ REALITY 

Debata s Philem Spencerem se stočila také k technologii virtuální reality, ohledně níž mají hráči stále spíše smíšené pocity. Je zde rozhodně potenciál, ale ten potřebuje být dotažen do zdárného konce, který je zatím v nedohlednu.

Sám Phil Spencer nemá v plánu se touto technologií v blízké době zabývat a pro tuhle chvíli zůstane hlavním zaměřením Xboxu software. Dle něj je skvělé, že dochází k inovaci v hardwaru, ovšem v běhu na dlouhou trať vidí větší potenciál ve vývoji softwaru, což je jeden z důvodů, proč se chce s Xboxem raději zaměřit na něj.

„Velmi věříme v tuto softwarovou platformu a v zařízení, která ji umožní. V tuhle chvíli se více zaměřujeme na tu softwarovou část. Když přemýšlím o pohlcujícím světě a o spojení hráče a komunity, je to něco, co je na našem seznamu investic hodně vysoko,“ vyjádřil se k technologii VR Phil Spencer a pochválil ostatní společnosti, které se virtuální realitou zabývají, včetně PlayStationu.

„Tleskám tomu, co dělá Sony, tleskám tomu, co dělá Oculus, co udělalo Valve. Je tu spousta dobrých hráčů, kteří odvedli úžasnou práci v oblasti virtuální realitu. My teď zůstáváme jako společnost zaměřená na software a myslím, že je to dobrá sázka,“ dodal Spencer.