Magazín · Novinky · v úterý 27. 8. 2024 09:30
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater je přesně tím, co fanoušci chtěli
Při oznámení remaku dnes už kultovního Metal Gear Solid 3: Snake Eater měla spousta fanoušků strach, aby se předělávka držela původní stealth akce, kterou vytvořil tým pod vedením Hidea Kojimy už v roce 2004 na PlayStation 2.
Joshua Wolens z magazínu PC Gamer hlásí, že Metal Gear Solid Delta: Snake Eater je přesně to, co fanoušci chtěli. Podle jeho slov se drží původního mistrovského díla pro PS2, který on sám považuje za jednu z nejlepších videoher, jaké kdy byly vytvořeny.
Producent Noriaki Okamura jeho slova pro PlayStation Blog potvrdil a prozradil inspiraci v moderních akčních hrách: „Zpočátku bylo naším cílem být co nejvěrnější originálu. Ale za 20 let se samozřejmě způsob, jakým lidé hrají hry, vyvinul a změnil. Proto jsme se podívali na moderní akční hry, abychom se ujistili, že Delta některým z nich odpovídá, takže to neubírá na zážitku.“
Za největší změnu považuje producent nové schéma ovládání, které je převzato z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Sneak se také může lépe a rychleji pohybovat. Ruku v ruce s tím jde rychlejší přepínání mezi zbraněmi a předměty. K tomu je ve hře modernější design menu a řada možností pro přizpůsobení, včetně barevné korekce a zobrazení středových bodů.
Jako další je tady Battle Damage. Tenhle nový systém sleduje zranění hlavního hrdiny, zaznamenává ho a přenáší do dalších misí. Pokud nebude zranění ošetřeno, uvidíte viditelné jizvy a stopy po něm. Má to mít i výrazný vliv na Snakea. Přesné důsledky v současné době nevíme, objevují se náznaky, že by Snake mohl mít otupěné smysly, pokud by se neošetřil. Jako další se nabízí možnost vytékání krve z rány, která by mohla prozradit jeho polohu. To ale už zacházíme do spekulací.
Zahraniční preview vypichují rovněž kompas a rychlou změnu předmětů, včetně rychlé volby maskování, abyste svého hrdinu mohli rychleji a snadněji převléknout.
Demoverze na Gamescomu běžela na PlayStationu 5 ve dvou grafických režimech. Kvalita nabídla dynamické 4K při 30 snímcích za sekundu, zatímco výkon rozběhl hru v rozlišení 1080p a cílil na vyšší snímkovou frekvenci. Podrobnosti chybí.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater se chystá na PS5, Xbox Series X/S a PC. Datum vydání není oznámen. Dříve Sony uváděla letošní rok, ale už delší dobu se proslýchá o odkladu na rok 2025. Tomu odpovídá i nová informace, že se termín dozvíme později, ale bude to ještě letos. Může se tak stát za měsíc na Tokyo Game Show, případně v prosinci na The Game Awards.