O sporu a následném rozchodu společnosti Konami a slavného designéra Hidea Kojimy, na který došlo při vývoji Metal Gear Solid V: The Phantom Pain z roku 2015, dlouho kolovaly všemožné příběhy a spekulace. Je to jeden z mnoha důvodů, proč není pověst japonského herního giganta ani dnes nejzářivější a proč měl v posledních letech nejeden příznivec Kojimova díla důvod k nervozitě, kdykoliv se jenom naznačovalo, že by v Konami mohli se značkou Metal Gear Solid něco spáchat.

Teď už ale nejde jen o náznaky. Nedávno došlo k odhalení projektu Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, remaku kultovní stealth akce Metal Gear Solid 3: Snake Eater, která nabízí mimo jiné chronologicky první příběh z celé série. Jelikož tvůrci z Konami, jimž pomáhá tým Virtuos, dosud neoznámili ani přibližné datum vydání, na možnost přesvědčit se o tom, jak se předělávka Snake Eatera bez jakékoliv účasti Hidea Kojimy a jeho studia Kojima Productions povedla, si nejspíš nějakou dobu počkáme. Už teď tu ale máme jednu dobrou zprávu nejen pro ty, kteří z počínání Konami nemají dobrý pocit.

Už v tiskové zprávě, která následovala po oznámení remaku v průběhu akce PlayStation Showcase, jsme se mohli dočíst, že Metal Gear Solid Delta: Snake Eater nabídne mimo jiné originální hlasy postav. Následovalo krátké vyjádření na Twitteru, podle nějž se příběh ani hlasy postav nemají změnit. Přirozeně tedy následovaly otázky, co přesně to znamená. Tedy zda Konami nažene do nahrávacího studia co nejvíc dostupných dabérů originálu z roku 2004 nebo zda jednoduše vezme dabing z původní hry a přesune ho do předělávky s označením Δ.

Nově ale Tommy Williams, šéf komunikace americké větve Konami, serveru The Verge potvrdil, že správně je možnost B). Metal Gear Solid Delta: Snake Eater tedy nabídne ten samý dabing jako původní Metal Gear Solid 3: Snake Eater, a to dokonce bez jakýchkoliv změn. I díky výše zmíněnému tweetu tedy vše nasvědčuje tomu, že příběh a chování či hlasy postav Konami jednoduše nemůže pokazit, protože nás v tomto směru čeká totéž jako před téměř 20 lety.

Je to samozřejmě sázka na jistotu a vcelku pohodlná cesta nejmenšího odporu, ale pokud ozvučení remaku nebude znít výrazně zastarale, pak věříme, že jde o zdaleka nejlepší možnost pro všechny. Odkaz příběhu Snake Eatera a jeho dabingu by měl díky absenci změn zůstat zachován a nyní ho budou moci poznat i ti, kterým původní hra připadá příliš stará. Fanoušci zase můžou být v klidu, že jejich modlu nebude nikdo přepisovat ani jinak namlouvat.

Snad už také nebude nutné komukoliv vysvětlovat, že jediným pravým hlasem Snakea je při vší úctě ke Kieferovi Sutherlandovi a těm doslova několika desítkám slov, která utrousil v průběhu celého Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, David Hayter. Jsme si jistí, že každý, kdo původní příběh Snake Eatera v jakékoliv jeho formě zažije, si Hayterův hlas ihned zamiluje. A my se vlastně docela začínáme těšit na to, až ho zase uslyšíme v díkybohu zcela nezměněné podobě, která nehrozí třeba nějakým tím časovým paradoxem.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater zatím nemá stanovené datum vydání, je ale ve vývoji ve verzi pro PC (Steam), PlayStation 5 a Xbox Series X|S.