Japonská Square Enix oznámila změnu strategie. V době vyšších vývojových nákladů se společnost rozhodla zaměřit na kvalitu místo kvantitu. Z toho důvodu zrušila několik projektů v celkové hodnotě 141 milionů dolarů.

Rozhodnutí bylo učiněno už 27. března letošního roku. Bohužel jsme se nedozvěděli konkrétní informace o tom, jaké tituly byly zrušeny, případně v jakých fázích vývoje byly.

První zmínky o změně přišly v únoru. Prezident Takashi Kiryu prozradil, že vyhodnocují strukturu firmy s cílem zlepšit pracovní procesy a od základnu ji přehodnotit, aby se zaměřili na kvalitní hry místo kvantity.

V té době také začali používat nový kontrolní mechanismus, který má v dřívější fázi vývoje umožnit posoudit kvalitu hry. To se zřejmě stalo a několik projektů bylo vyhodnoceno jako nedostačující. Vydavatel také chce snížit objem práce zadávaný externím studiím a maximálně využívat své zdroje, což má přispět ke kvalitě a přinést větší zisky.

Ke změně ve Square Enix začalo docházet po velkém neúspěchu akčního RPG titulu Forspoken. Hodně se očekávalo od Final Fantasy VII Rebirth, ale moc nenaplňuje očekávání a daří se mu hůře než remaku. Také se přestalo mluvit o Foamstars.