Prostředí je klíčovým prvkem každého dílu série Mafia a chystaná Mafia: Domovina na tom nebude jinak. Jen nás místo velkoměsta zavede na sicilský venkov na začátku 20. století. Právě na toto svérázné zasazení se zaměřuje nový vývojářský deník. Ten obsahuje i jednu zajímavost, kterou by mohli ocenit veteráni.

Dlouholetí příznivci Mafie si jistě vzpomenou, že Sicílii jsme už v sérii jednou viděli, a to na začátku Mafie 2 z roku 2010 (o pokusu o remaster z roku 2020 se ve slušné společnosti nemluví, a kdo si o takzvané Definitivní edici myslí něco jiného, porušuje omertu). Nový vývojářský deník přitom definitivně potvrdil, že fiktivní městečko San Celeste, které lze navštívit v kůži Vita Scaletty, nabídne i Domovina. Jen o několik desítek let dříve a bez všech těch fašounů a tanků.

Video se však nezaměřuje pouze na odkazy na Mafii 2. Vývojáři z britské i české větve Hangaru 13 v něm řeší například historické vlivy, architekturu nebo zážitky z návštěvy samotného ostrova. Prostor dostává rovněž povídání o snaze nabídnout autentický historický zážitek plný odpovídajících detailů.

Zajímavé přitom je, že pod Sicílií v enginu Unreal 5 není podepsané jen studio Hangar 13, jelikož při tvorbě kolébky sicilské mafie spolupracovalo s italskou společností Stormwind Games. To má na svědomí například loňský horor A Quiet Place: The Road Ahead nebo akční RPG Batora: Lost Haven, jež vzniklo pod záštitou vydavatele Team17.

Mafia: Domovina vyjde 8. srpna/augusta 2025 ve verzi pro PC (Steam), PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Už dříve byla potvrzena česká lokalizace ve formě dabingu i titulků.