Magazín · Novinky · v úterý 7. 4. 2020 11:00
Iniciativa v boji s koronavirem se přenesla do světa her. Ve hrách jsou reklamy, aby hráči zůstali doma
Britské herní společnosti Codemasters, Rebellion a King spolupracují s tamní vládou a podílejí se na iniciativě ‘Stay home. Save lives’. Britská vláda z důvodu pandemie koronaviru vyzvala lidi, aby zůstali doma a chránili sebe i ostatní před nebezpečnou nákazou. Britští hráči tak mohou ve hrách DiRT Rally 2.0, Sniper Elite 4, Strange Brigade, Candy Crush Saga a Farm Heroes Saga vidět reklamy ‘Stay home. Save lives’.
DiRT Rally 2.0 zahrnul kampaň ‘Stay home. Save lives’ do bannerů podél trati. Nejviditelnější je reklama před startem, zatímco ve Sniper Elite 4 je iniciativa vidět před načtením hry. V Candy Crush Saga a Farm Heroes Saga zase byl využit prostor digitálních reklam. Kromě reklamy se vývojáři snaží, aby se hráči prostřednictvím jejich her mohli dostat na internetové stránky, kde je více informací a rad ohledně nemoci Covid-19.
Podle britského ministerstva kultury, médií a sportu se musejí do boje zapojit všechny generace. A jelikož mladí lidé tráví hraním videoher více času než ostatní, považuje ministerstvo možnost zobrazení iniciativy ve hrách za tvořivý a cílený způsob. Pokud bude reklama i v PS4 verzi DiRT Raly 2.0, tak by mohla oslovit značné množství hráčů, když je nyní zdarma pro PlayStation Plus. To studio King předpovídá, že reklamu ve hrách uvidí miliony hráčů.
V Codemasters doufají, že by iniciativa mohla být vidět k pro zbytek Evropy a Ameriku, zatímco zástupce Rebellionu pro BBC uvedl, že se britské ministerstvo snaží navázat spolupráci s dalšími vývojáři.
„Jde o globální pandemii, připravili jsme proto lokalizované varianty ve francouzštině, italštině, němčině a španělštině,“ uvedl Evan-Jones z Codemasters pro BBC.