Hráči diablovky Path of Exile 2 musejí být trpěliví. Studio Grinding Gear Games oznámilo další odklad. Původně měla bezplatná hra do předběžného přístupu vstoupit 15. listopadu/novembra letošního roku. Tohle datum bylo oznámeno 20. srpna/augusta.

Dnes je situace jiná. Šéf vývoje Jonathan Rogers ve videu vysvětlit, že za odklad nemůže samotná hra ani její obsah. Vývojáři potřebují více času na doladění infrastruktury. Chtějí zajistit, že obě hry budou propojeny a hráči nepřijdou o dříve zakoupené předměty.

„Jedním z klíčových slibů bylo, že všechny mikrotransakce budou fungovat v Path of Exile I i II. Abychom toho dosáhli, museli jsme integrovat systémy účtů nejen pro jedničku a dvojku, ale také pro konzole. To znamenalo změnit spoustu věcí. Nejenže jsme museli vytvořit některé nové systémy, ale také jsme museli zajistit, aby s nimi byla stará data zpětně kompatibilní,“ vysvětluje Rogers.

„A když začnete migrovat databáze, které jsou tak staré a obsahují tolik dat, najdete v nich různé podivné démony. Jak je možné, že více účtů má stejné jméno? Jak může mít více účtů stejnou e-mailovou adresu? Jak může mít více účtů stejné Steam ID? Proč je jméno účtu této osoby jen náhodný blábol, který ani nelze rozluštit?“

„Musíme vše vyladit k dokonalosti, aby nikdo nepřišel o nic, za co zaplatil, a nikdo neměl poškozený účet. Zároveň, protože měníme všechen ten back-end kód, musíme provést spoustu zátěžových testů, abychom se ujistili, že se to celé nezhroutí při obrovském počtu hráčů, který při spuštění očekáváme,“ dodává šéf vývoje a bere odklad na sebe.

Naštěstí odklad není tak velký. Path of Exile 2 bude dostupné od 6. prosince/decembra tohoto roku na PC, PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S. Zhruba za čtyři týdny má vyjít video, které představí Early Access obsah a odhalí endgame.