Halo Studios (dříve 343 Industries) nám v roce 2021 přinesli hru Halo Infinite, která ale nedopadla úplně dle představ. Původně měla vyjít na launch konzole Xbox Series X/S, ale vývojáři si vzali rok navíc, aby ji mohli po nepříliš přesvědčivé gameplay ukázce vyladit. Titul není špatný, kampaň jsem si užil a online multiplayer, který je formou free-to-play, se stále hraje a tvůrci ho nepřestali podporovat. Navázat na úspěch Bungie a její původní trilogii se jim ale nepovedlo a fanoušci byli bohužel zklamaní.

Ve studiu navíc došlo k velkému propouštění, o práci přišla více jak polovina zaměstnanců. Osud Halo tak zůstával nejistý, ale Microsoft s ním samozřejmě počítá. Ve vývoji má být několik projektů, a to nejen v Halo Studios, ale také se má údajně spolupracovat s externími týmy, na které mají hlavní vývojáři z Halo Studios dohlížet. Studio navíc mělo přejít z interního Slipspace enginu na Unreal Engine 5 pro snadnější práci. Snad si budoucí hry zachovají svoji tvář a identitu. Hry v Unreal Enginu totiž bezpečně poznáte a někdy mám pocit, že jsou si až příliš podobné.

I přes tohle všechno by ale letos mělo dojít k velkému oznámení. Alespoň to tvrdí kanál Rebs Gaming, který již v minulosti přinesl informace o dění okolo Halo. Nebyl konkrétní, o co přesně půjde, ale má jít o něco většího přímo z Halo Studios. Nabízí se tak oznámení nového velkého dílu, ale také klidně port Halo Infinite nebo Halo: The Master Chief Collection pro konzoli PlayStation 5. K oznámení by mohlo dojít koncem října/októbra během mistrovství světa Halo World Championship.

Rebs Gaming na nové Halo neláká poprvé. Již dříve v tomto roce avizoval, že letos dojde k oznámení dalšího velkého projektu této slavné série, tak uvidíme, co si na nás Microsoft chystá. Koncem tohoto týdne se koná Xbox Games Showcase, tak třeba se dočkáme alespoň nějaké krátké upoutávky, jelikož letos to budou 4 roky, co vyšlo Halo Infinite, tak by bylo na čase nějaký nový titul ukázat.

Studio 343 Industries se s novým dílem Halo Infinite snaží inovovat v již zažité sérii. I přes novinky například ve formě polo-otevřeného světa však stále hra působí poněkud zastarale a zdá se, že vývojáři nevěděli, jak vlastně novinky zpracovat. Grafika je lepší, ale má spoustu problémů. I když je Master Chief pohyblivější, stále musíte hrát velmi pasivně. Svět působí nekreativně a úkoly v něm jednotvárně. Naštěstí ale to, co Halo dělalo správně dřív, dělá správně i teď a rozmanití nepřátelé spolu s obrovským arzenálem zbraní budou existující fanoušky rozhodně bavit. Pro všechny ostatní je tento titul nicméně spíše nadprůměrnou hrou, která se snaží posunout dopředu, ale přesto se nedokáže odpoutat od lehce zastaralých herních mechanik,“ napsali jsme v naší recenzi příběhové části.