V dnešní době jsme zvyklí, že před vydáním hry dostáváme jeden trailer za druhým. Společnost se ze všech sil snaží vnutit nám svou hru a občas ani nedbá na to, co všechno prozradí. O to překvapivější je přístup Rockstaru.

Po řadě spekulací bylo Grand Theft Auto VI oznámeno na konci roku 2023, a to formou minutu a půl dlouhého traileru a slibem vydání hry během podzimu 2025 pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Od té doby ticho.

Navzdory tichu dokázal tenhle jeden jediný trailer na oficiálním YouTube účtu Rockstar Games vygenerovat 251 milionů zhlédnutí a přes milion komentářů. To jsou neuvěřitelná čísla. Mezitím fanoušci pracují s nejrůznějšími teoriemi, hojně spekulují, sestavují vlastní mapu atd. V mnoha ohledech jim v tom pomáhá masivní únik z dřívější doby. V Rockstaru tak mohou být spokojeni.

A to podle bývalého technického ředitele Rockstar North, Obbeho Vermeije, také jsou a zkrátka se drží schválně. Vermeije si myslí, že druhý trailer je zbytečný. Stačí prý jedno jediné oznámení, a to datum vydání.

Vermeij, který na postu technického ředitele Rockstar North pracoval od roku 1995 do 2009 (podílel se na GTA 3, Vice City, San Andreas i GTA IV), se ke hře vyjádřil na sociální síti X u příležitosti 17. výročí vydání GTA IV. Vzpomněl si mimo jiné na to, jak se v roce 2007 rozhodovalo o odkladu čtyřky – tehdy šlo o posun z října/októbra na duben/apríl následujícího roku. I kvůli tomu se nyní dívá s velkým zájmem na srpnový finanční report Take-Two Interactive, protože právě tam by se mohl skrývat klíč k finálnímu termínu vydání GTA 6.

A i když dnes už pro Rockstar nepracuje a žádné interní informace o GTA 6 nemá, neodpustil si komentář k aktuálním spekulacím: „Hype je už tak obrovský, že jakýkoli další trailer by byl jen zbytečnou nadstavbou. Kdyby Rockstar z ničeho nic oznámil konkrétní datum, způsobilo by to ještě větší šílenství než jakýkoliv nové video.“ Kdyby to bylo na něm samotném, tak by už žádný trailer nedělal a zaměřil by se na prvek překvapení.

Vermeij se také vyjádřil k ceně hry, o níž se šušká, že by mohla atakovat hranici 100 dolarů/eur. Podle něj to ale není pravděpodobné – Rockstar má silný zdroj příjmů v online složce svých her (viz GTA Online), a proto se mu více vyplatí mít co největší základnu hráčů než vysokou vstupní bariéru. Jinými slovy, Grand Theft Auto VI by se mělo prodávat za standardní cenu.