S vydáním nativních PlayStation 5 a Xbox Series X/S verzí dorazilo Grand Theft Auto 5 na třetí generaci konzolí. Britská redakce Digital Foundry se rozhodla detailně podívat na to, co tohle placené vylepšení fanouškům gangsterské akce přináší.

GTA 5 na nových konzolí nabízí tři grafické režimy a přibližuje se možnostem počítačové verze s nastavením grafiky na Ultra. Některé aspekty, například nasvícení, vypadají na konzolích lépe. Největší rozdíly jsou patrné při přímém srovnání s předchozí generací konzolí. Kupříkladu nejvýraznější změny mezi PS4 a PS5 verzí jsou patrné ve stínech, vzdálenosti vykreslování objektů a odrazech.

Na PlayStation 5 a Xboxu Series X/S se rozmazávání pohybu neaplikuje na jednotlivé objekty, nýbrž na celou hru. To výrazně zlepšuje zážitky. Nemluvě o hezčí grafice. Na druhou stranu ale nejde o nic převratného, u čeho byste si řekli „wow“. Osobně bych nejvíce pochválil 60 snímků za sekundu, respektive vyladěnějších 60 snímků za sekundu, na konzolích běží animace plynuleji než na PC. Ale mohlo to být ještě lepší, některé efekty běží stále při nižší snímkové frekvenci, stejně jako další animace.

RežimPlayStation 5 / Xbox Series XXbox Series S
Fidelity30 FPS, nativní 4K a ray-tracing30 FPS a upscalované 4K
Performance60 FPS a upscalované 4K60 FPS a 1080p
Performance RT60 FPS, upscalované 4K a ray-tracingNepodporuje

Podle Digital Foundry jsou nové verze Grand Theft Auto 5 z technického hlediska nejlepší verzí hry.

„Jsou výrazně lepší než verze pro PS4 a Xbox One a v mnoha ohledech lepší než hra pro PC. Je to díky aspektům, jako je větší plynulost díky rozmazání pohybu a vylepšeným filmovým scénám, a také díky použití časového vyhlazování, které odstraňuje mnoho problémů s kvalitou obrazu. Ano, nová verze postrádá vizuální prvky PC verze – ale co je zásadní, kromě LOD na dálku nejsou během hraní patrné,“ uvádí redaktor.

„Nakonec máte pocit, že se Rockstar mohl snažit více – takže nečekejte aktualizaci v rozsahu něčeho takového jako je Metro Exodus Enhanced Edition. Pokud jde o vylepšení nové generace, je tu povinných 60 snímků za sekundu, trochu ray tracingu a několik příjemných vylepšení,“ dodal.

YouTube kanál ElAnalistaDeBits provedl jedno ze svých obvyklých srovnání, vybral si rozdíly mezi PS3, PS4 a PS5 verzí GTA 5.