PlayStation má další hit. Akční adventura Ghost of Yōtei od studia Sucker Punch si totiž připsala nejlepší evropský start mezi exkluzivitami Sony od vydání Marvel’s Spider-Man 2. Hra se okamžitě vyšplhala na druhé místo žebříčku evropských prodejů, hned za EA Sports FC 26, které si i přes pokles o 62 % dokázalo udržet první příčku.

Podle dat z prvního říjnového týdne má Ghost of Yōtei srovnatelné prodeje s Ghost of Tsushima, a to i přesto, že původní titul vyšel v době lockdownu a na konzoli PS4 s výrazně větší hráčskou základnou.

V žebříčku tržeb si Yōtei vede ještě lépe – vydělal vůbec nejvíce ze všech her týdne. Za ním se umístily tituly jako Borderlands 4, Silent Hill f, Mario Kart World, NBA 2K26 či Assassin’s Creed Shadows, který bude pravděpodobně největším konkurentem novinky od Sucker Punch během podzimu.

Zajímavostí jsou také „návraty starých známých“. Hry jako DOOM Eternal, Far Cry Primal nebo South Park: The Fractured But Whole zaznamenaly díky podzimním slevám na Steamu raketový růst prodejů – v některých případech i o tisíce procent.

Deset nejprodávanějších her v Evropě (týden končící 5. října)

  1. EA Sports FC 26 (-62 %)
  2. Ghost of Yotei (novinka)
  3. Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 (novinka)*
  4. Digimon Story: Time Stranger (novinka)
  5. Doom Eternal (+8610 %)
  6. Far Cry Primal (+3060 %)
  7. Hogwarts Legacy (+177 %)
  8. Red Dead Redemption 2 (+34 2%)
  9. South Park: The Fractured But Whole (+13256 %)
  10. Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles (novinka)

Deset nejúspěšnějších her v Evropě podle tržeb (týden končící 5. října)

  1. EA Sports FC 26 (-63 %)
  2. Ghost of Yotei (novinka)
  3. Digimon Story: Time Stranger (novinka)
  4. Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 (novinka)*
  5. Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles (novinka)
  6. Borderlands 4 (-42 %)
  7. Silent Hill F (-83 %)
  8. Mario Kart World (+6 %)
  9. NBA 2K26 (-12 %)
  10. Assassin's Creed Shadows (+23 %)

*Nejsou k dispozici data z prodejů digitálních verzí.

Tyto žebříčky zahrnují fyzické i digitální prodeje her napříč Austrálií, Rakouskem, Belgií, Dánskem, Finskem, Francií, Francouzskou Guyanou, Francouzskou Polynésií, Německem, Guadeloupou, Itálií, Martinikem, Nizozemskem, Novou Kaledonií, Novým Zélandem, Norskem, Polskem, Portugalskem, Réunionem, Ruskem, Španělskem, Švédskem, Švýcarskem a Spojeným královstvím.

Zahrnují všechny fyzické prodeje her a digitální prodeje od těchto společností: Activision Blizzard, Bandai Namco, Capcom, CI Games, Crystal Dynamics, Disney Interactive, Eidos, Electronic Arts, Gameforge, IO Interactive, Konami, Marvelous, Microsoft, Milestone, MyGames, Nacon, Plaion, Saber Interactive, Sega, Sony, Square Enix, Supermassive Games, Take-Two, Tencent, Ubisoft, UsTwo, Warner Bros., Wizards of the Coast a Zenimax Media.

TVŮRCI GHOST OF YOTEI STOJÍ PŘED TĚŽKÝM ROZHODNUTÍM

Vývojáři z amerického studia Sucker Punch teď stojí před těžkým rozhodnutím. Přemýšlejí nad tím, jakým směrem se vydají dál. Po dokončení vývoje hry a vydání plánovaného rozšíření Legends, které má dorazit v roce 2026, se tým pustí do práce na dalším velkém projektu. Tvůrci si uvědomují, že mají v portfoliu tři výrazné značky Ghost, Sly Cooper a inFamous. Každá z nich má oddanou fanouškovskou základnu a potenciál na vyprávění dalšího příběhu, ale studio se musí rozhodnout pouze pro jednu.

„Ať už se rozhodneme pro pokračování Ghosta nebo návrat k Slyovi, limitujícím faktorem je čas a rozsah. Můžeme pracovat jen na jedné hře současně,“ uvedl šéf studia Brian Fleming v rozhovoru pro VGC s tím, že nadále kladou důraz na kvalitu a chtějí věnovat dostatek času ladění.

Navzdory úspěchu nehodlají v Sucker Punch měnit svá interní pravidla, natož se výrazně rozšiřovat, aby zvládli pracovat na více titulech současně.

„Kdybychom byli dobří v žonglování se čtyřmi projekty najednou, jasně – udělali bychom remaster, pustili se do dalšího projektu, splnili pár fanouškovských přání… to by bylo skvělé. Ale my si můžeme vybrat jen jednu věc,“ pokračoval Fleming.

„Takže to musí být ten nejlepší nápad, že? A to je vlastně osvobozující. Ne že bychom neměli patnáct dobrých nápadů. Ale můžeme uskutečnit jen jeden. A mimochodem – jeden zhruba každých pět let. Takže to rozhodnutí je opravdu důležité. Je to jako vybírat si vysokou školu a obor každých pět let,“ dodal Fleming.

Možná ale Sucker Punch překvapí. Vždyť v roce 2027 slaví 30. výročí.