Originálním sportovním hrám se pomalu otevírají dveře dokořán. Takový Rocket League nám dokázal, že dobrý nápad podpořený hráčskou soutěživosti může vynést titul do oblak.  

Na podobné principy vsází i Ubisoft se svou hrou Roller Champions. Už podle názvu se dá uhodnout, že tentokrát bude náš šampion pro pohyb používat kolečkové brusle.  

V souboji tři na tři jsme vrženi do elipsovité arény a budeme se snažit trefit míčem branku. Branka je pro oba týmy stejná, ovšem aktivuje se pro daný tým až v případě projetí 4 částí hřiště, aniž by se soupeř zmocnil míče.  

Tyto části tvoří přesně celý jeden okruh a není nutné jimi vysloveně projet, nýbrž přes ně dostat míč, takže nahrávky se počítají taky. Soupeři s vámi ovšem nebudou mít žádné slitování. Stačí jeden dobře mířený bodyček a přijdete nejen o míč, ale i o balanc, a pak je na soupeřích s míčem unikat. A prohodit jej bránou.

Záleží i na tom, kolik kol se vám s balonem v ruce podaří jako týmu udělat. Pokud projedete jedno kolo a prohodíte bránu, dostanete jeden bod. Pokud ovšem rádi riskujete a kola se vám podaří ujet dvě, dostanete tři body. A pokud vám strach nic neříká, pohání vás čistý um nebo šílenství a zvladnete zaskórovat po třech okruzích, tak jste vyhráli. Protože takový průhoz je za 5 bodů, a to je přesně potřebná hranice k tomu, aby váš tým vyhrál.

Musím říct, že celý tenhle koncept je jak originální, tak funkční. Místo zkušenosti jste ve hře ocenění počtem fanoušků, kteří za vámi stojí. Ty získáte za hraní, výhry nebo plnění partnerských smluv, což je obdoba jednoduchých úkolů typu „odehraj deset zápasů” nebo „skoruj pět branek během dne”.

Samozřejmě když za vámi stojí tisícovky fanoušků, nebudete pak hrát na obyčejném stadionu, místa vašich zápasů se mění podle vaší slávy. Roller Champions si budete moci zkusit již ode dneška, kdy se hra po dvouletém testování přesouvá do otevřeného hraní (nevíme tedy, co přesně připravovali tak dlouho, protože už před dvěma lety, kdy jsme hru zkoušeli, byla stejná…). Takže pokud Ubisoft tento projekt nezazdí, čeká nás nadějná, sportovní, kompetitivní hra. Grafická stylizace je velice povedená a podpořená dynamickou hudbou, která vás před každým kolem parádně rozhýbe.

Není co moc vyčíst, snad jen formu útoku. Abyste dostali ze soupeřova držení míč, musíte do něj narazit tělem. Není to vůbec nic těžkého, o to protivnější ale je, že můžete tento účinný náraz používat opravdu často s ne nějak velkým postihem. Pokud se dvakrát za sebou netrefíte, vaše postava na chvíli upadne na zem. Dá se proti tomu naučit hrát, můžete soupeře přeskočit nebo s dobrým načasováním udělat piruetu a nárazu se vyhnout, ne vždy to ovšem vyjde. Speciálních pohybů, které ovlivní hru, je tak akorát, můžete se skrčit a nabrat rychlost, dokonce jsou na stadionu označená místa, která vám připomenou, kde nabíráte rychlost nejlépe.

Můžete vyskočit a zablokovat střelu na bránu nebo, a to je můj oblíbený tríček, se můžete chytit spoluhráče za pás a pak se od něj odrazit a nabrat opravdu velkou rychlost. Tyto možnosti vám tedy přidají mnoho taktik k vítězství. Chválíme svižnost hry, hudbu, jednoduchý a fungující koncept. Co se úprav týče, můžete si podle svého uvážení pořídit pár pěkných kousků, ale zatím jich není mnoho. Vylepšení za peníze jsou stále jen kosmetická a vlastně si nevzpomínám, zda by nějaké postupové vylepšení mohlo poskytovat výhodu v samotném hraní.  

Samozřejmě už před vydáním jsme mohli vidět Battle Pass, ale o něm nemusíme ani mluvit. Ten je dneska skoro samozřejmosti.

Optimalizace hry je výborná, což se od Ubisoftu dalo čekat, jelikož jsem od Ubisoftu nehrál špatně optimalizovaný titul pro více hráčů. Bohužel co se optimalizace serveru týče, zde platí přesně opačné tvrzení.

Hru jsme hráli jak na ovladači, tak na klávesnici a obě možnosti nám vyhovovaly. Ale kdybych se musel přiklonit k nějakému ovládání, byl by to ovladač. Zatímco Honzasovi mnohem více vyhovovala klávesnice. 

Jako konkurenci Rocket League bych Roller Champions nenazval, ale určitě si najde své fanoušky a je to zase něco nového. Je tedy na nás hráčích a Ubisoftu, jakou budoucnost titul bude mít. Hra je zdarma, takže nám nic nebrání, abychom se sešli na okruhu, naházeli pár branek a vytřeli se sebou podlahu

Přečtěte si také: Vampire: The Masquerade Swansong - I upíři mají své detektivy