Miasma Chronicles je realtimová hra s průzkumem, která se setkává s taktickými tahovými souboji a prvky RPG. V krásném a bohatém prostředí se můžete narazit na obskurní postavy.

Hra od autorů úspěšné tahovky Mutant Year Zero: Road to Eden nedávno vyšla a po světě sbírá nadprůměrná hodnocení. Hře jako takové jsme se nestihli v záplavě jiných titulů pořádně věnovat, ale připravili jsme si rozhovor, který by vás mohl navnadit k vyzkoušení této novinky.

ROZHOVOR S LEE VARLEYM, REŽISÉREM HRY

V čem se hra bude lišit od vaší předchozí tahové strategie Mutant Year Zero?

Základní principy Mutanta jsou zde všechny a jsou vylepšené, navíc Miasma je mnohem větší hra. Máme nyní propracovanější systém úkolů, a to i těch vedlejších. Samotné síly Miasmy lze vylepšovat pomocí speciálních čipů, máme mnohem větší variabilitu nepřátel atd.

Zapracovali jsme také na tom, aby hra byla vhodná jak pro nové, tak i pro staré hráče. Nižší obtížnost je nyní samozřejmostí a přidali jsme také nový „lehký“ taktický režim, který výrazně snižuje RNG (náhodné generování čísel různých atribut jako je šance na vyhnutí, míra poškození, výše odměny, poznámka redakce).

Také jsme v Mutantovi viděli, že fanoušky opravdu baví manipulace s šancí na kritický zásah, takže jsme zavedli novou funkci RAGE, naplněním lišty získáte zaručenou 100% šanci na kritický zásah, jakékoliv % nad 100 se převede na extra poškození, což může být při správném použití pro řadu jednotek smrtící.

ZÁKLADNÍ PRINCIPY MUTANTA JSOU ZDE VŠECHNY A JSOU VYLEPŠENÉ, NAVÍC MIASMA JE MNOHEM VĚTŠÍ HRA. 

 LEE VARLEY, GAME DIRECTOR

Můžeme očekávat větší pouto mezi lidmi a roboty? Z trailerů a dostupných informací nabýváme pocitu, že je vztah mezi Elvisem a robotem velmi přátelský.

Elvis a Diggs mají velmi blízký vztah, v dětství byl Elvisovi Digss ponechán jako jakýsi opatrovník a společně se postupem času sblížili, dokonce se nazývají bratry. Ve hře potkáte spoustu robotů, některé dobré a některé špatné, jak to už chodí ve světě lidí.

Můžeme očekávat kromě lidských a robotích nepřátel i nějaké jiné? Viděli jsme zmutované žabáky.

Ano, spoustu. Miasma mění přírodu v noční můry, takže pozor. Tentokrát jsme se snažili o pořádnou variabilitu nejen tématu, ale i hratelnosti. Každý typ nepřítele, na nějž narazíte, pro vás bude výzvou ke změně taktiky.

Procházení ve městech působí dost otevřeně, budou zde i nějaké dialogy, možnost zjistit o světě a příběhu, případně zasazení více díky rozhovorům s NPC?

Ano, vytvořili jsme malý systém konverzací, pomocí nějž můžete mluvit s lidmi a dozvědět se více o příběhu a zasazení světa.

V jaké části Spojených států je příběh zasazený, budeme po Americe i cestovat do jiných států?

Hra začíná volným obrazem Kentucky v ruinách „Nového Lexingtonu“. Navštívíme bažiny, pouště, šílené sci-fi lodě atd.

Můžete nám prozradit, nebo alespoň naznačit, jaké budou speciální funkce u ostatních hrdinů? U Elvise očekáváme záhadnou rukavici?

Každý hrdina má poměrně obsáhlý balíček dovedností. Některé z nich (ty užitečnější) jsou sdílené, ale každá postava má spoustu jedinečných dovedností. Například Diggs umí nabíjet, či omráčit ostatní, Jade umí nasadit rodinnou technologickou věž, kterou může hráč ovládat a... ne, to vám nebudu prozrazovat.

Miasma Chronicles vyšla 23. 5. letošního roku na PC (Steam a Epic Games Store), PlayStation 5 a Xbox Series X/S.