Epic Games Store to nemá lehké. Za poslední dobu musel čelit vlně negativních komentářů a ze všech stran se na ně dokonce i dnes valí nevlídná slova. Některé důvody se dají chápat, jiné jsou ale až moc výstřední. Náhlé stáhnutí Metra Exodus s platformy Steam, na které se hra měla objevit hned v den vydání, pobouřilo dav hráčů, kteří si Steam zkrátka hýčkají a vášnivým fanouškům série, kteří chtěli mít svou sbírku hezky pohromadě. Ovšem i přes veškeré nářky a bouřlivé reakce si třetí Metro na této platformě vedlo vážně skvěle. Mnohem lépe než druhému dílu na platformě Steam.

Dobrá. Musíme uznat, že porovnávat prodeje druhého Metra: Last Light a třetího Metra Exodus není úplně férové. Proč? Doba se vyvíjí a herní komunity také. Hráčů jednoduše přibylo, stejně tak jako příznivců Metra. Přestože třetí díl svým netradičním zasazením mírně vybočuje, stále se jedná o velice oblíbenou herní sérii, která svou netypickou hratelností a příběhovým vyprávěním k sobě přitáhla ještě více hráčů. Dá se tak velice zjevně očekávat, že třetího dílu by se obecně prodalo více kdekoli. Přesto, jak jsme se mohli dozvědět z právě probíhaného GDC 2019, třetího dílu se prodalo 2,5 víckrát a to zkrátka není zanedbatelný fakt. S přihlédnutím na to, s čím se obchod musel potýkat, se naopak jedná o příjemnou skutečnost, že Epic Games Store není propadákem a nějaký pád ho v dohledné době navzdory jakýmkoli nedokonalostem nečeká.

A další partnerství a nadcházející exkluzivity, ať už časové či trvalé, jsou toho jasným důkazem. Ubisoft svou dohodu s Epic Games rozšiřují a druhé The Division nebude konečnou zastávkou. Údajně bychom se v nadcházející době měli dočkat mnoha dalších her, které si užijeme právě na Epic Games Storu.

Jenomže do jaké míry hodlá Epic Games Store a obecně Epic Games s tituly a svými nástroji zacházet? K tomu všemu se naštěstí v rámci Games Developers Conference vyjádřil ředitel společnosti Tim Sweeney. „Strana Epicu ohledně kreativních nástrojů jako je Unreal Engine zůstává dostupná všem. Po kreativní stránce výtvorům nemůže nic vytýkat. Nemůžeme zakázat tvorbu čehokoli, i když to například shledáváme kontroverzním. Je to stejné jako u Microsoft Wordu. Jak šílené by bylo, kdyby Microsoft řekl, že v jejich textovém softwaru můžete sepisovat pouze tuto sadu myšlenek.“

Na druhou stranu ohledně Epic Games Storu mají jistá omezení. Obchod přijme jakékoli skutečně ale kvalitní hry, a to ať už indie či velké AAA výtvory. Rozhodně ale nehodlají podporovat například hry zahrnující porno či jiné oblasti, které by neměly být dostupné úplně všem. Zdá se tak, že Epic Games Store se sice bude snažit být otevřen co největšímu počtu tvůrců, ovšem přesto bude striktně dodržovat zásady kvality a určitou hranici. „Neplánujeme mít něco jako certifikace, které doprovázejí vydání hry na konzolích. Ale chceme, aby kvalita hrála tu hlavní roli v rozhodování, zda hru do obchodu zařadíme,“ dodává ještě Sweeney, který později ještě zdůrazňuje, že Epic Games Store si nadále plánuje odvádět pouze 12 % z prodejů. Na tom údajně nechtějí měnit vůbec nic, což je dobrá zpráva pro mnoho vývojářských týmů.