Původně mělo jít jen o příběhové rozšíření pro Dying Light 2, ale vývoj se vymkl z rukou – v tom nejlepším slova smyslu. Dying Light: The Beast z malého projektu vyrostl v plnohodnotnou samostatnou hru, která podle vývojářů rozsahem i ambicemi připomíná regulérní třetí díl série.

Tvůrci ze studia Techland to neříkají jen tak do větru. Režisér značky Tymon Smektała v rozhovoru pro PC Gamer přiznal, že kompletní dohrání The Beast, tedy hlavní linky spolu s většinou vedlejších aktivit, mu zabralo kolem 37 hodin. To je téměř přesně tolik, kolik podle serveru HowLongToBeat zabere dohrání prvního Dying Light. Rozsah hry tak fanoušky rozhodně nezklame. A pokud vás bude opět bavit běhat po střechách a porcovat zombie, určitě přidáte další desítky hodin.

Podle Smektały navíc nejde jen o množství obsahu, ale i o návrat ke kořenům. Tvůrci si totiž velmi dobře uvědomují, co v druhém dílu nefungovalo.

„Jednička byla hardcore survival horor v otevřeném světě, s důrazem na atmosféru a napětí. V Dying Light 2 jsme tenhle pocit ztratili,“ přiznává. A dodává, že právě The Beast je jejich pokusem znovu najít správný směr. Návrat hlavního hrdiny Kylea Cranea je pro tým velkou motivací a důvodem, proč z malého projektu vyrostla plnohodnotná hra.

NEDĚLÁME CALL OF DUTY

Série Dying Light byla vždycky o surovém boji zblízka. Sekery, mačety, baseballky s hřebíky – to byl hlavní způsob, jak se vypořádat s nemrtvými. Střelné zbraně? Ty tu sice byly, ale často působily spíš jako nouzové doplňky než plnohodnotná součást hratelnosti. To se má v připravovaném Dying Light: The Beast výrazně změnit.

Smektała si během rozhovoru pro GamesRadar+ na Summer Game Festu sám ze sebe trochu utahoval: „Kdyby měli Dying Light a střelné zbraně profil na Facebooku, jejich stav by byl: je to komplikované.“ A přesně tak to zatím i vypadalo.

Zatímco první díl dostal od hráčů kritiku za to, že střelné zbraně působí nedotaženě a zbytečně, druhý šel do extrému a prakticky je úplně vynechal – prý kvůli světu bez funkčního zásobování a rozpadu společnosti. Jenže hráči se ihned začali ptát: A kde jsou zbraně? Techland je později přidal formou aktualizací, ale přiznal, že šlo o náročné rozhodnutí jak po stránce příběhu, tak samotného designu.

S The Beast však polské studio míří na změnu přístupu. Cílem je, aby střelné zbraně konečně nabídly stejně silný zážitek jako boj na blízko. Nejen z hlediska síly, ale hlavně z hlediska brutality, fyzického pocitu ze zásahu a herní vyváženosti. Smektała přitom zdůrazňuje, že Dying Light rozhodně nechce kopírovat jiné značky: „Nejsme Call of Duty. Ale víme, že část hráčů si chce zkrátka vystřelit z brokovnice.“

Tak uvidíme. Minimálně takhle to zní dobře a záběry z hraní nevypadají vůbec špatně. Těšíte se?

Dying Light: The Beast vychází 22. 8. na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S s českými titulky. Později by se hra měla dostat i na PS4 a Xbox One. Navzdory velkému obsahu majitelé Dying Light 2 Stay Human Ultimate Edition obdrží Dying Light: The Beast zcela zdarma.