Ve studiu BioWare se konečně přestávají dělat tajnosti ohledně blížícího se pokračování série Dragon Age. Po rozporuplně přijatém prvním traileru jsme byli uchlácholeni slušnými gameplay záběry a teď se vývojáři dokonce otevřeli publiku i v rámci Q&A sezení na BioWare Discordu. To proběhlo 14. června / júna a díky uživateli Shinobi602 na síti X máme i seznam nejzajímavějších potvrzených informací.

Příběh hry se odehrává přibližně 10 let po událostech z Dragon Age: Inqusition a ve hře bude hrát roli i postava Inkvizitora, tedy hlavního hrdiny z předešlého dílu. Tentokrát v průběhu hraní nenarazíme na žádné uzavření obsahu za virtuální zábranu, kterou dříve představoval Power level. Skvělou zprávou má být také to, že hra prý nemá naprosto žádné fetch questy a všechny herní příběhy tak mají být ručně vyšperkovány za účelem vyprávění dobrého příběhu. 

Přečtěte si také: Dragon Age: The Veilguard vypadá v gameplay záběrech o poznání lépe než v traileru

Do hry se opět vrací jistá forma originů, tedy možnosti výběru příběhového pozadí. To bude ovlivňovat jaké příjmení bude náš nový hrdina mít a také dojde k alternování některých částí rozhovorů. Těšit se máme opět na velmi detailní editor postavy, ve kterém dostaneme na výběr spousty druhů vlasů, pleťových tónů, přizpůsobení celého těla a vybrat si budeme samozřejmě i moci svou chloubu, tedy rohy, pokud budete hrát za Qunarijce.

Výborné zprávy nás čekají v oblasti společníků a máme pocit, že zde muselo dojít k jisté inspiraci u Baldur’s Gate III od Larian Studios. Postavy v naší družině mají prý doposud největší množství vzájemných interakcí vůbec. Tím jsou myšleny nejen obecné small talky během putování světem, ale také přímé zapojení do rozhovorů. Společníky tak bude možné naštvat až tak, že na čas z party mohou odejít. Nemusíte mít ani strach z toho, že byste kvůli souboji například přeslechli rozpovídanou část dialogu. Postavy by ve svém plkání měly dokázat navázat tam, kde skončily.

BUDEME BOJOVAT DO POSLEDNÍHO MUŽE!

Nechť si teď připraví kapesníčky všichni příznivci krvavé magie. Tu tentokrát s hlavní postavou nebudeme moci provozovat a prý je to z velmi dobrých příběhových důvodů. Pro příznivce pokřivené čarodějné morálky tu ovšem bude k dispozici nekromancie. Z jiných čarodějných specializací se můžeme těšit na známou elementální a bojovou magii. 

Celkově mají být boje velmi taktické, a to obzvláště bude platit u vyšších obtížností hry. Boje bude možné pauzovat a počítá se i se synergiemi mezi jednotlivými postavami a jejich schopnostmi. Dokonce se máme těšit na jistou formu ultimátních schopností.

Na závěr vývojáři na dotaz na případné budoucí DLC odpověděli, že se plně soustředí čistě na základní verzi hry jako takové, a to tak, že by se mělo jednat o nejkompletnější singleplayerový zážitek. Snad už tedy nebudeme mít pocit, jako by části obsahu byly ze hry vyrvány jen kvůli tomu, aby se vrátily v podobě placených mikro dodatků. Hra by měla vyjít již tento podzim na PlayStation, Xbox i PC (včetně verzí pro Steam i Epic Games).