Magazín · Novinky · ve středu 26. 10. 2022 20:19
Dragon Age: Dreadwolf už je možné projít od začátku do konce
Ačkoliv jsme toho ze hry zatím moc neviděli, chystané RPG Dragon Age: Dreadwolf od BioWare a EA se pomalu, ale jistě blíží. Dokazuje to i nejnovější oznámení, v němž generální ředitel BioWare Gary McKay prozradil, že tvůrci dosáhli stavu alfaverze. To znamená, že už mohou hru projít od začátku do konce.
Zdroj: Electronic ArtsKodexové příspěvky lákají na Dragon Age: Dreadwolf
Samozřejmě to ale neznamená, že je titul hotový. Alfa jakékoliv hry totiž zpravidla obsahuje množství nehotového obsahu či chyb a k finálnímu produktu má ještě dost daleko. I když se už mnohokrát stalo, že se velcí vydavatelé včetně EA pokusili prodat nám nějakou hru právě v takto nehotovém stavu a předstírat, že je dokončená, jednoduše to není konec vývoje.
The Dragon Age team is incredibly excited to announce a huge step forward in the development of #Dreadwolf.https://t.co/CsRaBniELu pic.twitter.com/aMY85y7ErK
— BioWare (@bioware) October 26, 2022
Také to mimochodem neznamená, že bychom se snad měli v dohledné době dočkat hratelné ukázky, jelikož to, co zpravidla dostáváme v multiplayerovém prostoru pod názvem „alfa“ nebo „beta“, je v naprosté většině případů pouze časově omezené demo vycházející z verze hry, která nakonec skončí na trhu a která už nemůže být zpětnou vazbou hráčů nijak ovlivněna, protože už je na něco takového tou dobou jednoduše pozdě. I na to jsou koneckonců v EA experti, stačí si vzpomenout na libovolný Battlefield z posledních let. Zde tedy hovoříme o opravdové alfaverzi singleplayerového RPG, ne o jinak pojmenovaném trialu multiplayeru.
Vývojáři z BioWare se teď každopádně hodlají zaměřit na dotažení hratelnosti nebo grafiky.
„Kromě toho teď můžeme zhodnotit tempo hry, způsob, jakým se vztahy v průběhu času vyvíjejí, hráčův postup, stejně jako příběhovou soudržnost – v podstatě způsob, jakým do sebe příběh zapadá. Můžeme vzít napsaný příběh a podívat se, zda jej dobře vyjadřujeme prostřednictvím postav, dialogů, filmových sekvencí a samotné hráčovy cesty. Když teď máme možnost projít si hru od začátku do konce, můžeme ladit věci, na něž naši fanoušci kladou největší důraz,“ dodal McKay.
Generální manažer BioWare také prozradil, že se už těší na možnost přiblížit nám postavy, s nimiž se při hraní nového Dragon Age setkáme, a nalákal nás na návštěvu Minrathousu, hlavního města Tevinterské říše.
„O Minrathousu jsme mluvili v předchozích hrách a teď ho budete moct konečně navštívit! Je to město postavené na magii, což se výrazně projevilo v jeho vizuální identitě. Oproti předchozím městům, do kterých jsme měli možnost v Dragon Age zavítat, působí opravdu velkolepě.“
Aby toho nebylo málo, Gary McCay slíbil, že budou vývojáři pokračovat v transparentní komunikaci s komunitou, a ujistil nás, že příslušný tým připravuje další velkou aktualizaci MMORPG Star Wars: The Old Republic.
Také nám připomněl, že jinde v BioWare vzniká další singleplayerový počin ze série Mass Effect. 7. listopadu/novembra nás koneckonců čeká N7 Day alias oficiální svátek fanoušků Mass Effectu, takže nezbývá než doufat, že se i v tomto případě dozvíme něco nového.
Dragon Age: Dreadwolf zatím nemá oficiálně stanovené datum vydání, očekává se ale, že vyjde nejdříve v druhé polovině roku 2023. Počítá se také s vydáním ve verzích pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.