Když Square Enix oznámil návrat Max Caulfield v Life is Strange: Double Exposure, fanoušci byli nadšení. Mělo jít o velkolepé oživení oblíbené série, která s posledním dílem True Colors nedokázala plně oslovit hráčskou základnu. Místo toho však přišel tvrdý pád – Double Exposure se stal jedním z největších finančních propadáků v historii vydavatele a budoucnost série se ocitla ve velké nejistotě.

Podle analytika Hideki Yasudy japonský gigant v poslední finanční zprávě přiznal, že Life is Strange: Double Exposure způsobil „velkou ztrátu“. Přesná čísla sice nejsou známá, ale fráze „velký finanční propadák“ se ve zprávách Square Enix objevila už dříve, například v souvislosti s neúspěchem Marvel’s Guardians of the Galaxy. To naznačuje, že se hra neprodávala ani zdaleka podle očekávání.

Důvodů neúspěchu může být více. Fanoušci vyčítají hře zejména nezvládnutou práci s původními postavami a ignorování důsledků klíčových rozhodnutí z prvního dílu. Lore série byl podle mnohých porušen, atmosféra rozmělněná a vývoj postav působil nuceně. Kritici se sice neshodli na tom, jak špatná hra skutečně je, ale hráčská komunita dala jasně najevo svůj nesouhlas. Uživatelské recenze na Steamu jsou smíšené a na Metacriticu dokonce jen 4,3/10, zatímco od novinářů je to 73 procent. U nás Terka dala 6/10.

Tak uvidíme, zda se Life is Strange v budoucnu vrátí. Konec Double Exposure sice přinesl větu Max Caulfield se vrátí, ale to dnes už platit nemusí.