Společnost Disney před akcionáři vysvětlovala své investice do videoherního světa. Zejména potom 1,5 miliardy dolarů do Fortnite. Čeho chce majitel značek Star Wars, Marvel, Pixar nebo Avatar dosáhnout?

„Oslovujeme spotřebitele novými inovativními způsoby – například ve spolupráci s Epic Games, abychom spojili oblíbené značky a franšízy Disney s nesmírně populární hrou Fortnite v novém transformačním herním a zábavním universu,“ uvedla společnost v prohlášení.

Ve spolupráci s Epic Games má vzniknout jakési trvalé universum s obsahem, postavami a příběhy od Disney, Pixaru, Marvelu, Star Wars, Avatara a dalších. V tomhle světě mají uživatelé hrát, sledovat, nakupovat a sdílet své zážitky. Disney považuje tuto spolupráci za příklad nového a inovativního způsobu, jak oslovit spotřebitele.

Kromě toho Disney v posledních letech začala více klást důraz na licencovaní svých značek ve světě her. Díky tomu je největší společností na světě, která poskytuje herní licence. Disney spolupracuje s Ubisoftem na Star Wars Outlaws a se Zyngou na Star Wars Hunters. Také je tady Indiana Jones and the Great Circle od Bethesdy, Marvel 1943: Rise of Hydra od Skydance Games, Marvel Rivals od NetEase Games, Disney Pixel RPG od GungHo Online a další projekty.

V dubnu/apríli letošního roku byli v Disney povýšeni veteráni z Blizzradu a Ubisoftu. Ray Gresko se jako bývalý ředitel vývoje Blizzardu stal senior viceprezidentem pro produkty a vývoj. Jeho prací je úzce spolupracovat s Epicem na vývoji nového universa.

To Bjorn Tornqvist má v Disney pozici viceprezidenta pro technologie. Těm se věnoval také v Ubisoftu a ve švédském studiu Massive. Mimo jiné vedl tým cloudové technologie Ubisoft Scalar, online tým The Division nebo Just Dance Now.

Třetí posilou je Jay Ong. Ten téměř deset let vedl tým Marvel Games. Teď má na starost celosvětové licencování her Disney, a to u všech značek, které pod tuto společnost patří. Všichni čtyři chtějí hráčům přinášet prvotřídní příběhy ve spolupráci s partnery z celého světa.