Dnešek je pro Cyberpunk 2077 výjimečný. Přesně 10. prosince 2020 spatřilo tohle akční RPG světlo světa. V té době to neměli vývojáři z polského CD Projektu RED vůbec jednoduché. Velké technické problémy hry, zejména na starších konzolích, vyústily v masivní refundace a například Sony úplně stáhla Cyberpunk 2077 z PlayStation Store.

Tvůrci teď balancují a vyjadřují vděčnost komunitě, která u hry zůstala. Oficiální sociální sítě Cyberpunku 2077 děkují fanouškům a Pawel Sasko, jeden z designérů hry přinesl tuhle zprávu:

„Cítím jen vděčnost vůči každému z vás. Jsem tak vděčný, že mohu být součástí této komunity. Miluji všechny obrázky, videa, cosplaye a mody, které jste pro Cyberpunk 2077 vytvořili. Bylo to neuvěřitelné dobrodružství,“ uvedl Sasko. „Jsem tak vděčný, že mohu na této hře pracovat a přidávat něco cenného do vašich životů.“

Navzdory počátečním problémům se Cyberpunk 2077 stal komerčním megahitem. CD Projektu RED se vyplatilo titul opravit a vylepšit. Dosud se prodalo více než 35 milionů kopií, čímž hra dosáhla tohoto milníku rychleji než Zaklínač 3: Divoký hon. Letos se titul navíc rozšířil i na konzoli Nintendo Switch 2.

Není divo, že v CD Projektu RED vedle Zaklínače 4 vzniká pokračování Cyberpunku. To má na starost úplně nové studio ve Spojených státech amerických, kam se přesunula část hlavních autorů.

Kromě toho se univerzum dál rozšiřuje i mimo videohry. Tento týden byla oznámena oficiální sběratelská karetní hra Cyberpunk, která bude obsahovat postavy z Cyberpunk 2077 a ze seriálu Edgerunners. Kampaň na Kickstarteru by měla začít v roce 2026.