CD Projekt RED se u pokračování Cyberpunku 2077 zaměřuje na ještě živější a uvěřitelnější svět. Klíčovým prvkem má být nejrealističtější simulace davů a NPC, jakou jsme kdy ve hrách viděli.

Vyplývá to z inzerátu studia, které hledá specialistu na vylepšení interakcí mezi NPC a hráčem. Konkrétně jde o pracovní pozici Lead Encounter Designer. Tento specialista bude mít za úkol vytvořit nejpokročilejší a nejrealističtější systém davového chování ve videohrách.

Vedle samotného systému NPC se očekává i vylepšení soubojových setkání, která mají být lépe propojena s příběhem a prostředím. Vývojáři se tak zjevně snaží vytvořit město, které nebude jen kulisou, ale dynamickou a reagující součástí hry.

CD Projekt RED se evidentně poučil z chyb při vydání prvního Cyberpunku a chce posunout laťku ještě výš. Night City v původní hře sice nabízelo ohromující estetiku, ale živost NPC a jejich interakce byly častým terčem kritiky. Uvidíme, jak mu k tomu pomůže přechod na Unreal Engine 5.

Na druhou stranu od vydání prošel Cyberpunk 2077 značným vylepšením. Tvůrci se věnovali opravám a jejich práce vyvrcholila rozšířením Phantom Liberty a patchi, které hru proměnily v mnohem propracovanější zážitek.

O druhém dílu, který je pracovně označován jako Orion, ještě nějakou dobu neuslyšíme. Projekt se nachází v rané fázi vývoje. Mezitím CD Projekt RED dává dohromady nové studio v Bostonu. To povede vývoj, zatímco v Polsku se soustředí na Zaklínače. Přesun do Severní Ameriky jim má umožnit získat nové talentované vývojáře a lépe vystihnout blízkou, dystopickou budoucnost Ameriky. V jedničce dle slov hlavního designéra Paweła Saska nešli dostatečně do hloubky.