S loveckou kooperativní akcí Hunt: Showdow našel Crytek pevnou půdu pod nohama, která vývojářům umožňuje pracovat také na dlouho očekávaném čtvrtém díle sci-fi střílečky Crysis. Mezitím ale nezapomínají na hráče likvidující divoká a děsivá monstra v bažinách Louisiany. Ti všichni se mohou těšit na vylepšení enginu s vyhlíženými změnami.

Hunt: Showdown byl spuštěn před čtyři roky. Za tu dobu se svět technologií posunul. Německé studio se rozhodlo vše dohnat a hru aktualizovat, aby běžela na CryEnginu 5.11. Ten umožní přidat DirectX 12, upscalingovou technologii FSR 2.1.2 od AMD, HDR nebo Direct Storage. Tyto a další změny budou dobře viditelné na úplně nové mapě s odlišným biomem.

Na druhou stranu vzrostou minimální hardwarové požadavky. Místo současného Intel i5-4590 a GTX 660 bude vyžadován alespoň procesor Intel 7. generace 7700 nebo AMD Ryzen 5 2600, Nvidia GTX 1650 Super nebo AMD Radeon RX 5500 XT a 4 GB VRAM pro hraní v rozlišení 1080p na nízké grafické detaily. Podle Cryteku tato změna ovlivní méně než 10 % komunity a zbylým 90 % by měla výrazně zlepšit zážitek.

V Cryteku si ještě dobře spočítali také počet hráčů hrajících na PlayStationu 4 a Xboxu One, protože pro tyhle konzole bude ukončena podpora Hunt: Showdown v dubnu 2024. Vývoj se bude soustředit pouze na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Nativní verze hry pro současnou generaci konzolí umožní zahrát si nejen při 60 snímcích za sekundu, což už je možné nyní, ale rovnou v rozlišení 4K s vylepšenou podporou ovladače. Hráči z PS4 budou moci bezplatně přejít na PS5 a hráči z Xboxu One na Xbox Series X/S.

Na cestě jsou ještě menší aktualizace. Postupně dojde k přepracování uživatelského rozhraní, přidání podpory gamepadu, změny v odmykání zbraní nebo vylepšení matchmakingu. Nemluvě o nových událostech, většího slotu pro lovce a přepracování systému prestiže/odměn.