Krize dolehla i na Crytek. Studio oznámilo rozsáhlé propouštění a současně pozastavilo vývoj Crysis 4. Německá společnost se potýká s finančními problémy a v rámci restrukturalizace propustí přibližně 15 % zaměstnanců, což je přibližně 60 lidí z celkových 400.

Hlavním důvodem je snaha snížit náklady a udržet studio finančně stabilní. Crytek se proto rozhodl přesunout své zdroje na Hunt: Showdown 1896, který vydělává peníze na PC a konzolích, zatímco Crysis 4 je u ledu. Propouštění bylo označeno za nevyhnutelné, aby firma mohla pokračovat.

„Po zastavení vývoje Crysis ve třetím čtvrtletí 2024 jsme se snažili přesunout vývojáře na Hunt: Showdown 1896,“ uvedl Crytek. I přes snahu o optimalizaci nákladů se Crytek nevyhne propouštění. Společnost však slibuje odstupné a podporu pro odcházející zaměstnance. Propouštění se dotkne vývojových týmů a sdílených služeb.

Vedle toho bude Crytek nadále podporovat CryEngine, na kterém běží mimochodem Kingdom Come: Deliverance 2. Naopak budoucnost sci-fi střílečky Crysis 4 je nyní velmi nejistá.

Na konci roku 2023 se Crytek pochlubil skvělým týmem, jenž pracuje na Crysis 4. V roce 2022 byla hra v rané fázi vývoje a měla se zaměřit na plnohodnotný next-gen zážitek. V průběhu let byla potvrzena příběhová kampaň pro jednoho hráče. Vývoj vedl Mattias Engström, jenž pracoval na moderní trilogii Hitman v dánském IO Interactive, na prvních dvou dílech pracoval jako designér úrovní a u třetího dílu vedl vývoj. Tímhle videem Crytek hledat pro Crysis 4 nové zaměstnance: