Magazín · Preview · v úterý 27. 10. 2020 13:58
Co-op režim v Ghost of Tsushima posouvá hru na další úroveň
Jsou tomu již více než tři měsíce, co jsme se vydali na neobyčejnou cestu Jina Sakaie ve hře Ghost of Tsushima, která se bezesporu může řadit k nejlepším hrám letošního roku. To ovšem vývojářům ze Sucker Punch Entertainment bylo málo, a tak si pro nás v nedávném updatu připravili kromě New Game+ i delší dobu očekávaný kooperativní režim Legends, na který se právě v tomto článku dneska podíváme.
Zprvu je nutno říct, že mód je pro všechny vlastníky hry zdarma, ale pokud si ho chcete zahrát, budete muset mít aktivovaný PlayStation Plus. Bát se nemusí ani ti, kteří příběh ještě nedohráli, pro ně je co-op otevřen též.
Při prvním spuštění režimu Legends vám hra ukáže krátký, ale dobře srozumitelný tutoriál, abyste se seznámili se čtyřmi třídami, ale i systémem léčení, který je v co-op režimu pozměněn.
Na výběr budete mít ze Samuraje, Lovce, Rónina nebo Zabijáka. Každý disponuje dvěma speciálními schopnostmi, které výborně zapadají do hratelnosti jednotlivé třídy.
Samuraj dokáže schytat nějakou tu ránu navíc, Lovec bude nepřátele lépe zabíjet na dálku, Rónin léčit své spolubojovníky a Zabiják, no, jak jinak než kuchat jednoho nepřítele za druhým.
Zprvu si ovšem vyberete jen jednu třídu a další odemknete až postupným hraním. Vaše postavy navíc levelujete, čímž si odemykáte nové pasivní i aktivní schopnosti, a navíc získáváte i nové oblečky. Ty buďto získáte právě postupem úrovní nebo i speciálními achievementy, které jsou pro každou postavu jiné. Kromě oblečení a sady mečů navíc následně odemykáte i emoty nebo speciální efekty máchnutí meče.
Levely si zvyšuje buďto v režimu přežití, kde se musíte společně ještě s dalšími třemi bojovníky postavit vlnám nepřátel a společně tak bránit vaše bojová postavení, která jsou vždy tři na jedné ze čtyř map, nebo v příběhové části pro dva.
Režim příběhu má devět kapitol vždy po třech úrovních. Každá kapitola má pak svůj vlastní krátký příběh, jehož základy jste již mohli slyšet v samostatné hře. Tady si je ale vypravěč tak trochu upravil sám podle sebe tak, aby nejen zapadaly do co-op hraní, ale i do japonských legend. Vy se tak budete muset postavit nejen mongolským nájezdníkům bez tváře, ale i samotným démonům Oni. Ti v režimu Legends představují takové mini-bosse, přičemž má každý nějakou svoji speciální schopnost, ale mnohdy i dost velkou výdrž. To ovšem součtem nepřátel nekončí a najdeme tu i natolik speciální, že je vlastně vůbec neuvidíte, tedy většinou. Nemrtví nepřátele jdou totiž vidět jen při úderu blesku nebo použití speciální lucerny a souboj s nimi se tak stává mnohem větší výzvou a zároveň i zábavou.
Co vás na příběhovém režimu může bavit, tak je stylistické zpracování. Okolí se s každou kapitolou bude výrazně měnit, a to podle příběhu, který vypravěč zrovna vypráví. Vy se tak nakonec budete těšit při příchodu nového příběhu na to, jak bude mapa vypadat a do jakého stylu bude zasazena tentokrát. Navíc při přecházení z úrovně do úrovně máte též speciálně upravené okolí tak, aby s příběhem zapadalo a že se to vývojářům vážně povedlo.
Hratelnost zůstává ve větší míře nezměněna oproti části pro jednoho, tedy až na výjimku léčení, jak již bylo jednou zmíněno. Teď již nepoužíváte body odhodlání, ty slouží k nabití speciální schopnosti, ale buďto po mapě máte rozmístěné léčivé bubny nebo svatyně, které vám navíc doplní i zásoby střeliva. Následně si pak můžete dát do vybavení léčivou dýni, kterou můžete občas použít, případně máte v týmu Rónina.
A když už jsme nakousli předměty, tak na ty se taky podíváme, protože do určité míry taky mění hratelnost. Za dokončování misí nebo výzev totiž sbíráte celou řadu předmětu, a to ať už zbraně nebo speciální vybavení. Ty vám určitým způsobem mění statistiky a vy si tak musíte vždy vybrat, jaký předmět více sedí vašemu stylu hraní.
Podle obtížnosti misí navíc předměty následně padají s vyšším levelem a vám se dostává možnosti zkoušet mise znovu a znovu, akorát při vyšší obtížnosti. Obtížnosti jsou skvěle vybalancované, ale vždy s sebou přinášejí i skvělou výzvu, které se budete muset postavit.
A pokud nemáte nikoho z vaší party kamarádů, kdo by si to chtěl s vámi zahrát, vždycky můžete zkusit najít spolubojovníky náhodně a o skvěle udělanou hratelnost taky nepřijdete, ale jak to tak bývá, tak co-op je lepší hrát s někým, koho znáte. Pokud tedy nějaký z vašich přátel vlastní Ghost of Tsushima, tak ho rozhodně do režimu Legends musíte přemluvit, protože to vážně stojí za to.
V pátek 30. 10. se nám navíc odemkne první příběhový raid Tale of lyo. Ten bude potřeba zdolat ve čtyřech lidech a náhodné vyhledávání podporovat nebude, protože u něj bude potřeba mnohem větší kooperace, než byla doposud u předchozích módů. Pokud tedy hledáte ještě někoho do vaší party, co takhle zkusit štěstí tady dole v komentářích, třeba se poštěstí.
Pokud už máte Ghost of Tsushima jednou dohrané, tak Legends je výborná příležitost se ke hře ještě na chvíli vrátit, věříme, že nebudete litovat a propadnete tomu stejně jako my.