Pokud si potrpíte na grafiku, tak při hraní Senua's Saga Hellblade 2 máte být velice spokojeni. Studiu Ninja Theory se podařilo šikovně využít možnosti Unreal Enginu 5 a přinést jedinečné dobrodružství keltské válečnice na temném a nebezpečném Islandu.

Na realistické zpracování vývojáři hodně sázejí. Kvůli tomu obětují frekvenci snímků i rozlišení. Už týden víme, že hra bude mít na Xboxu Series X/S pouze jeden grafický režim, ve kterém bude omezení na 30 snímků za sekundu. Čerstvě se dozvídáme o rozlišení.

Rozlišení se na Xboxu Series X pohybuje v rozmezí 1296p až 1440p. Vzhledem k černým pruhům jsou ale skutečné hodnoty nižší. Oliver Mackenzie z Digital Foundry provedl detailní analýzu a kvůli černým pruhům nahoře a dole je rozlišení v prvním případě 2304 x 964 a ve druhém 2560 x 1070 pixelů.

Černé pruhy mají za úkol nejen filmový efekt, nýbrž také snížit zátěž na hardware. Na druhou stranu nedochází k žádným propadům snímkové frekvence. Odborníci z týmu Digital Foundry vyzdvihují působivou grafiku s extrémně realistickým vykreslením obličeje hlavní hrdinky díky technologii Metahuman od Epic Games. Kůže s jemným leskem, živé oči, dokonalé zuby – každý detail má být ohromující a řadí se k absolutní herní špičce. Do toho jsou tady neuvěřitelně dobré animace, přesvědčivé emoce díky hereckému výkonu, nádherné hloubky ostrosti, detailní textury země a kamenů, ostré a přesné stíny a další efekty.

„Hellblade 2 je krokem vpřed nejen pro sérii, ale také pro celý herní průmysl, protože ukazuje, jak daleko může zajít vizuální stránka interaktivní zábavy,“ tvrdí Digital Foundry. Z toho pohledu je pro ně omezení na 30 snímků na konzolích do jisté míry opodstatněné a s ohledem na vysokou úroveň vizuálních detailů má jít o rozumné řešení. Výhrady jsou k poměrně agresivnímu postprocessing, který generuje „měkký“, filmový obraz, který lze dokonce označit za trochu rozmazaný.

Mohlo by jít o titul, který změní naše vnímání grafických možností ve videohrách. Otázkou je, jak Senua's Saga Hellblade 2 poběží na Xboxu Series S, méně výkonné konzoli současné generace. A já osobně jsem zvědav, jaké budou systémové požadavky na PC. Je jasné, že na vysoké grafické detaily a vyšší snímky bude potřeba moderní sestava.

Hra vyjde už 21. května/máje letošního roku a bude dostupná rovněž v Game Passu.